به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی صفرعلیزاده در مراسم افتتاح بخشی از پروژه آب‌رسانی به روستاهای مجتمع یخفروزان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مجتمع یخفروزان شامل روستاهای کردلقان، صومعه، علیرضاچایی، ون آباد، بینق و عسگرآباد است که امروز آب‌رسانی به این روستاها از مجتمع یاد شده صورت می‌گیرد.

وی به اعتبار هزینه شده برای این طرح اشاره کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای آب‌رسانی به ۶ روستای مجتمع یخفروزان ۱۵ میلیارد ریال است که با احتساب پروژه‌های قبلی این مجتمع مبلغ هزینه شده به ۸۷ میلیارد ریال می‌رسد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر با ذکر اینکه تا به حال ۵۵۷۵ نفر از نعمت آب‌رسانی به روستاهای در محدوده این پروژه بهره‌مند شده‌اند افزود: تاکنون ۱۶۷۱ خانوار روستایی تحت پوشش این پروژه قرار گرفته‌اند که با اتمام کل این پروژه ۷ هزار و ۵۰ نفر و ۲۱۰۸ خانوار از نعمت آب‌لوله‌کشی شده بهره‌مند خواهند شد.

صفرعلیزاده تعداد روستاهای بهره‌مند را ۲۴ و روستاهای در انتظار دریافت خدمات را ۱۶ روستا اعلام کرد و عنوان داشت: کل پروژه مجتمع یخفروزان به پیمانکار واگذار شده که با رفع برودت هوا کار آب‌رسانی از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: تا به حال ۴ هزار مترمکعب مخزن، ۷۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۹ واحد موتورخانه بزرگ و کوچک، ۱۴ کیلومتر شبکه در داخل روستاها که ۸ کیلومتر به‌صورت مشارکت مردمی و خیرین کوثر از تهران در روستاهای زگلیک، ون آباد، بینق و قره برون احداث شده است که در پایان پروژه مجتمع یخفروزان از نعمت آب‌لوله‌کشی شده بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/