به گزارش خبرنگار اهرامروز، مقصود پویا با تسلیت شهادت فریبا اسمعیلی اولین بانوی شهید مدافع سلامت شهرستان اهر اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا بارها شاهد جانفشانی و فداکاری و ایثارگری‌های کادر درمان در راستای تأمین سلامت مردم بوده‌ایم و شهادت کادر درمان از جمله شهید اسمعیلی از جمله جانفشانی‌های کادر درمان در ایام کرونایی است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان «سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا» هستند، افزود: شاید فداکاری و ایثارگری‌های کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا در این جبهه با وضوح دیده شود اما در پشت جبهه این رسانه‌ها هستند که از جبهه مقابله با کرونا پشتیبانی می‌کنند و این نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و حتی مواجهه مستقیم با ویروس کرونا غیرقابل‌انکار است.

رئیس نظام پزشکی اهر تصریح کرد: دکتر حسن اهری بنیانگذار مرکز طب کودکان در ایران بوده که نه تنها از مفاخر و افتخارات شهرستان اهر و منطقه ارسباران؛ بلکه از مفاخر کشور است که متأسفانه در منطقه و کشور این پزشک ناشناخته مانده است.

پویا با ذکر این‌که راه‌اندازی مرکزطب کودکان در کشور را مرهون دکتر حسن اهری و سرمایه‌گذاری خیرخواهانه این پزشک هستیم، گفت: تاریخ بهداشت و درمان کشور هیچ‌گاه نقش دکتر حسن اهری را در تأسیس مجهزترین بیمارستان طبی کودکان در سال ۱۳۴۷ را فراموش نمی‌کند؛ اما در طول سال‌های گذشته جایگاه و نقش دکتر حسن اهری روبه فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: تا دهه قبل نام بیمارستان طب کودکان درتهران به نام «دکتر حسن اهری» بنیانگذار مرکز طب کودکان در کشور بود که بنا به دلایلی نام دکتر حسن اهری که خود مؤسس این بیمارستان بود از تابلو حذف شد و ما در سال ۱۳۹۱ در رابطه با حذف نام دکتر حسن اهری نامه‌ای به رئیس وقت سازمان نظام پزشکی کشور نوشتیم؛ ولی تا به امروز برای بازگرداندن نام این پزشک به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

رئیس نظام پزشکی اهر بابیان اینکه خاندان «دکتر حسن اهری» در منطقه و کشور به خیر بودن معروف بودند، گفت: رسانه‌های شهرستان اهر بارها در یادداشت‌هایشان تحت عنوان «دکتر حسن اهری در زادگاه خود نیز غریب است» و حتی در کشور و زادگاه خود گفته‌اند که یک حقیقت است و واقعاً ما این افتخار ملی را فراموش کرده‌ایم.

پویا تصریح کرد: وقتی در رسانه ملی برای دکتر قریب همکار «دکتر حسن اهری بنیانگذار طب کودکان در کشور»؛ سریال ساخته می‌شود برای دکتر حسن اهری که جزو افتخارات و مفاخر ملی است حتی مستندی هم ساخته نمی‌شود و از طرفی برای دکتر حسن اهری حتی یک خیابان هم نامگذاری نشده است از این‌رو از رسانه ملی، رسانه‌های جمعی و مکتوب و مسئولان انتظار داریم تا احیای جایگاه و نقش دکتر حسن اهری را مطالبه کنند.