به گزارش اهرامروز، رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر از افزایش ۶۸ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ شهرستان اهر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبار سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان بود که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان معادل ۳۷ درصد تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: امسال اعتبارات پیش‌بینی شده برای شهرستان اهر ۴۶ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان است که در مقایسه با اعتبارات سال گذشته افزایش ۶۸ درصدی دارد.

وی گفت: متأسفانه برای نگهداری راه‌های فرعی و اصلی روستاها و محورهای مواصلاتی اعتباراتی که بتوان تخریب جاده‌ها را جبران کرد پیش‌بینی نمی‌شود، این در حالی است که امسال برای نگهداری و احداث راه‌های روستایی اهر بیش از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چشمگیری دارد.

خدابخش از ثبت جشنواره ملی ورنی اهر در تقویم رویدادهای وزارت میراث فرهنگی خبر داد و یادآور شد: امسال تنها ۲ جشنواره  از جمله «جشنواره ملی ورنی اهر» از استان آذربایجان‌شرقی در تقویم رویدادهای وزارت میراث فرهنگی ثبت شده است که میراث فرهنگی ملزم به برگزاری این جشنواره‌هاست.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم توجه ادارات در اجرای پروژه‌های عمرانی به انجام اقدامات قانونی تأکید کرد، ابراز داشت: برای بخشداری مرکزی اهر ساختمانی احداث کرده‌اند که به قوانین توجهی نداشتند و همین تخلف ساختمانی باعث شده تا برای ساختمان بخشداری جریمه ماده ۱۰۰ شامل شود از این‌رو به دستگاه‌های اجرایی تأکید داریم تا در اجرای پروژه‌های عمرانی عمل به قوانین را مدنظر قرار دهند.

وی تأکید کرد: مدیران نباید به اعتبارات شهرستانی دلخوش باشند هنر مدیران زمانی مشخص می‌شود که بتوانند از اعتبارات ادارات‌کل استانی برای شهرستان جذب کنند، البته نتیجه پیگیری‌ها و رفت و آمد به سازمان برنامه و بودجه استان منجر به افزایش سهم اعتبارات شهرستان اهر شده است هرچند هنوز این میزان اعتبار برای ما قانع‌کننده نیست.

خدابخش همچنین از بهسازی و آسفالت‌ریزی ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اهر در سال‌جاری خبر داد و گفت: اگر برای اجرای پروژه‌های عمرانی خود را محدود به اعتبارات دولتی کنیم مطالبات مردم محقق نمی‌شود، مثلاً باید از ظرفیت‌های معادن در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برای جبران خسارت تخریب جاده‌ها استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه زیرگذر ورودی شهر اهر بیان داشت: علی‌رغم پیگیری‌ها و وعده معاون وزیر راه و شهرسازی؛ هنوز اعتبار برای تکمیل پروژه زیرگذر ورودی شهر اهر تخصیص نیافته است.