به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی، اولین جشنواره عکاسی دانشگاه پیام نور با محوریت تبریز ۲۰۱۸ به میزبانی پیام نور مرکز تبریز و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و انجمن عکاسی استان و با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان در محل سالن علامه جعفری دانشگاه پیام نور مرکز تبریز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولین دانشگاهی و استان برگزار گردید ، دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین اجرائی دانشگاه و سازمانهای همکاری کننده در این جشنواره ، گفت : اجرای چنین جشنواره برای اولین بار در دانشگاه پیام نور و با محوریت تبریز ۲۰۱۸ که جزو برنامه های مصوب این رویکرد بود ، نشان از توانمندی این دانشگاه و توانایی دست اندرکاران آن  می باشد .

رئیس دانشگاه پیام نور استان با مثبت ارزیابی کردن رویکرد تبریز ۲۰۱۸ و اهمیت صنعت گردشگری ، گفت : امروزه صنعت گردشگری مهم ترین منبع درآمد بسیاری از کشورهای پیشرفته است و ما نیز باید با توجه به توانمندیها و پتانسیل های مختلف موجود در استانهای کشور و بویژه آذربایجانشرقی در پیشبرد و پیشرفت این صنعت در کشور عزیزمان ایران کوشا باشیم .

ایشان با اشاره به ظرفیت های بی بدیل گردشگری موجود در استان آذربایجانشرقی و به فال نیک گرفتن پروژه تبریز ۲۰۱۸ برای توسعه استان و شهر تبریز ، گفت : استقبالی که الان شاهد آن هستیم بیانگر ظرفیت ها و پتانسیل های گفته شده است .

رئیس اولین جشنواره عکاسی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه باید با ایجاد زیرساخت ها و پیگیریهای مجدانه مسئولین بتوانیم خود را در سطح اول جهان در تمامی زمینه های علمی و پژوهشی مطرح کنیم ، اظهار کرد : دانشگاه پیام نوراستان آذربایجانشرقی و مرکز تبریز با داشتن رشته های متعدد گروه هنر یکی از مراکز آموزشی قوی و مناسب برای مشتاقان ادامه تحصیل در این زمینه است .

غنی زاده معاون دانشگاه پیام نور استان و دبیر اولین جشنواره عکاسی نیز ضمن تقدیر از زحمات همه همکاران خود و حمایت های همه جانبه دکتر معصومی به عنوان رئیس استان ، گفت : در این جشنواره ما شاهد ارسال ۳۰۴۵ اثر در سه بخش دانش آموزی ، دانشجویی و بخش آزاد بودیم که در نوع خود می تواند کم نظیرباشد .

ایشان با اشاره به زوایای مختلف کارهای هنری و اثرگذاری بسیار بالای آن در جامعه و قشرهای مختلف آن و بویژه قشر جوان ، گفت : باید با برنامه ریزی مناسب و تعامل همه جانبه مسئولین و ادارجات از ظرفیت بسیار بالای هنر در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی بهره مند شویم .

محمد پور رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجانشرقی نیز با بیان اینکه دانشگاه پیام نور حرکت مثبتی را با برگزاری این جشنواره شروع کرده است ، گفت : برنامه ریزی و تعامل مناسب می تواند باعث رشد و شکوفایی بیش از پیش صنعت گردشگری کشور و استان شود.

ایشان با اشاره به درآمدهای بالای برخی کشورها از صنعت توریسم ، گفت : نیروهای جوان و تحصیلکرده دانشگاهی می توانند سهم بسزایی در پیشبرد صنعت توریسم و گردشگری کشور داشته باشند .

ارجمندی معاون انجمن عکاسی استان و دبیر تخصصی این جشنواره نیز با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره و مسئولین دانشگاه پیام نور گفت : امروز شاهد حضور جوانان و نوجوانان در تمامی رده های سنی در این جشنواره هستیم که می تواندپیام مثبتی برای ما مسئولین برای ادامه راه داشته باشد.

ایشان با تبیین مراحل داوری آثار ارسالی و تعیین ۱۵ نفر به عنوان نفرات برتر ، گفت : امیدواریم شاهد ادامه این جشنواره در سالهای آتی و با استقبال گسترده تر از امسال باشیم .

در پایان این جشنواره از کتاب این جشنواره رونمایی شده و به رسم یادبود به امضای مسئولین اجرایی دانشگاه پیام نور ، اداره کل آموزش و پرورش و انجمن عکاسی رسید و نفرات برتر لوح تقدیر و مدال افتخار خود را از دست مسئولین دریافت کردند.

شایان ذکر است تعداد ۱۰۵ اثر برگزیده به مدت یک هفته در محل سالن انجمن عکاسی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری سینما ناجی تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه به نمایش گذاشته شده است .