به گزارش اهرامروز، علی نیرپور در آیین نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه شهید “عمله زاده” اهر، توجه به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بهداشت و درمان به ارتقا سطح سلامت دانش آموزان اهمیت خاصی قائل است، چرا که دانش آموزان، آینده سازان جامعه هستند و باید از سلامت کامل برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اهمیت بهداشت مدارس در سلامتی گفت: دانش آموزان در سن یادگیری بوده و قادر هستند، آموزش‌های بهداشتی را به خوبی آموخته و به خانواده و اجتماع انتقال دهند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در بین دانش آموزان افزود: در سال گذشته دندان دو هزار و ۲۴۱ دانش آموز معاینه، هزار و ۹۹۷ مورد کشیده شده، هزار و ۴۶۶ مورد ترمیم، ۷۹ مورد جرم‌گیری، ۹ مورد رادیو گرافی، هشت مورد پالپتومی( درمان عفونت دندان )، سه هزار و ۲۳۹ مورد فیشورسیلنت-تراپی شده و ۳۲ هزار دانش آموز هفت تا ۱۴ ساله نیز از خدمات وارنیش فلوراید استفاده کرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اهر بیان کرد: ۳۶ درصد دانش آموزان گروه هدف در ۴۰۲ مدرسه شهری و روستایی از خدمات واحد بهداشت مدارس بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: خدمات بهداشت مدارس برای دانش آموزان شش تا ۱۸ سال بوده و در سال ۹۶ برای ۱۰۰ درصد گروه هدف، پرونده بهداشتی تشکیل شده است.

انتهای پیام/