به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال شهرستان اهر واکسن کرونا تزریق شده و حدود ۱۲۰۰ نفر هنوز باقی مانده‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت واکسیناسیون کرونا در پیشگیری از پیک کشنده بیماری، افراد باقیمانده بالای ۸۰ سال جهت انجام واکسیناسیون کرونا تا پایان این هفته می‌توانند به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

ادامه داد: کلیه مراکز سلامت سطح شهر اهر جهت پیشگیری از تجمع باز بوده و آماده واکسیناسیون سالمندان عزیز بالای ۸۰ سال هستند.

میرزاپور بر استفاده مستمر از ماسک در بیرون از خانه، شستشوی مکرر دست، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و خواستار توجه جدی همشهریان به این امر شد.

وی گفت: هیچ فردی مصون از بیماری نیست و هر فردی ممکن است به بیماری مبتلا باشند به طوری که بیش از ۸۰ درصد مبتلایان بدون داشتن علائم خاصی ناقل ویروس بوده و به این علت نباید بدون ماسک در اماکن عمومی ظاهر شوند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا افزود: با توجه به مشاهده و تایید شیوع کرونای هندی در برخی نقاط کشور از جمله آذربایجان غربی، تنها راه قطع زنجیره این بیماری منحوس را واکسیناسیون حداکثری است.

انتهای پیام