به گزارش اهرامروز به نقل از شهاب قره داغ، سرهنگ قدرت آقاپور، فرمانده انتظامی شهرستان اهر، در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اهر اظهار داشت: خط قرمز پلیس امنیت مردم است؛ بحمدالله پلیس شهرستان اهر در ۷ ماهه گذشته از سال ۱۴۰۰ عملکرد خوبی داشته است؛ به نحویکه در سایه تلاش و کوشش پلیس‌های تخصص،آگاهی و پیشگیری کلانتری ها و پاسگاهها ضمن اقدام در راستای پیش گیری از وقوع جرائم، بیش از ۸۵ درصد سرقتها در سطح حوزه استحفاظیه کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۶ مورد باند سارقان کابلهای برق و تلفن دستگیر و تحویل مقام محترم قضائی شده است گفت: در شهرستان های اهر و هوراند جرائم خشن مثل سرقت مسلحانه نداشته ‌ایم؛ اخیرا دو مورد سرقت به عنف اتفاق افتاده بود که یکی در شهر اهر بود که سارقان اقدام به خفه کردن پیرزنی کرده و طلاهای ایشان را سرقت کرده بودند که موضوع سریعا از طریق دوربین های مدار بسته توسط پلیس رصد گردید و سارق، فرد واسطه و فردی که اقدام به خرید مال دزدی کرده بود در کمتر از سه ساعت دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

مورد بعدی هم مربوط به سرقت طلاهای یک بانوی روستایی بود که ضمن دستگیری سارق اموال دزدی کشف و ضبط شد و نهایتا اموال مسروقه را به صاحب مال برگرداندیم.

اکثر سارقان شهرستان اهر بومی استان آذربایجان‌شرقی نبوده و از سایر استان ها آمده بودند منجمله در بحث دزدی کابلهای مخابراتی و باتری دکلهای مخابراتی

سرقتهای کشف نشده بیشتر مربوط به خانه باغهایی است به صورت پراکنده در حوزه استحفاظیه واقع شده اند و صاحبان این املاک غیر بومی بوده و هر چند ماه یکبار به باغات خود سر میزنند و آمار سرقتها را بیشتر اینچنین مواردی شامل میشود.

از دادستانهای قبلی و فعلی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر، آقایان عبداللهی و فاضلی که نهایت همکاری و حمایت نسبت به پلیس را داشته و دارند قدردانی می نماییم؛

طبق گفته دادستان جدید افرادی بنام اراذل و اوباش در شهرستان اهر نباید وجود داشته باشند. پلیس هم اجازه عرض اندام به چنین افرادی را نخواهد داد و افرادیکه باعث ایجاد ناامنی در سطح شهر و سلب آسایش و آرامش شهروندان شوند ،حتی اگر با هم سازش هم کنند، با توجه به جنبه عمومی جرم و رعایت حقوق مردم و شهروندان با قاطعیت هر چه تمام‌تر با این افراد برخورد خواهیم کرد و در یک کلام اجازه عرض اندام به قمه کشان و اراذل و اوباش و هر فردی که به هر نحو سبب تضییع حقوق مردم شود را نخواهیم داد.

تلاش همه کارکنان نیروی انتظامی در تمامی رده ها و قسمتهای مختلف، ایجاد و افزایش هر چه بیشتر امنیت پایدار است که لازمه آن همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده‌اند همکاری تمام آحاد جامعه، مسئولین و مردم است؛ لذا از آنجائیکه پلیس به تنهایی نمی‌تواند کاری بکند و نیازمند حمایت و همکاری مردم است، از مردم عزیز خواهش میکنم در برخورد با رویدادها ضمن رعایت جنبه احتیاط و اجرای سایر تدابیر لازم، موارد مهمی را که آسایش مردم را سلب کرده است از طریق پلیس ۱۱۰، شخص بنده و یا درگاههای ارتباطی با سایر مسئولین اطلاع رسانی کرده و پیگیری نمایند تا سریع و به موقع اقدام شود.

در شهرستان هوراند بلحاظ امنیت خوشبختانه مشکلی نداریم و اکثر جرائم منتج به کشف گردیده است؛ همچنین آمار جرائم هم نسبت به سالهای قبل که بیشتر مربوط به روستاها بود با همت و آگاهی مردم غیور شهرستان هوراند کاهش یافته است.

در رابطه با احداث ساختمان ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان هوراند لازم به ذکر است زمینی در این راستا انتخاب شده است که کارهای اداری آن انجام شده و ان شا الله به زودی کار ساخت و ساز هم شروع خواهد شد تا فرماندهی انتظامی شهرستان هوراند در آنجا مستقر شود.