به گزارش خبرنگار اهرامروز، ایرج مرندی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته به روستاهای فاقد دهیاری اهر و هوراند، اظهار داشت: اعتباراتی که به روستاهای فاقد دهیاری تخصیص می‌یابد بر اساس سرانه جمعیتی است به‌طوری که بر اساس سرشماری جمعیت سال ۹۰ در طول ۹ ماهه سال گذشته ۱۱۸ میلیون تومان به اهر و ۱۳۶ میلیون تومانی به روستاهای فاقد دهیاری هوراند تخصیص‌یافته است.

معاون دفتر امور روستایی و شوراهای آذربایجان‌شرقی افزود: سر جمع اعتبارات تخصیص‌یافته به روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر در سال گذشته ۲۷۹ میلیون تومان و برای شهرستان هوراند ۲۲۶ میلیون تومان تخصیص‌یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به سکونت ۴ هزار و ۳۹۸ نفر در روستای فاقد دهیاری اهر، در سال‌جاری تا به امروز ۵۶۱ میلیون تومان به روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر اعتبار تخصیص‌یافته و اگر قرار باشد تا پروژه‌ای در روستاهای فاقد دهیاری اجرایی شود باید مشارکتی باشد.

مرندی تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در روستاها، ۸۰ درصد اعتبار پروژه‌ها از سوی بسیج سازندگی و ۲۰ درصد از سوی دولت تأمین می‌شود به‌طوری که این مشارکت‌ها در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی روستاها بسیار گره‌گشا است.