به گزارش خبرنگار اهرامروز، قاسم قمری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر، اظهار داشت: طبق روال همیشگی جاده اهر – هریس – تبریز به لحاظ قرار گرفتن در شاه‌راه منطقه ارسباران پرترددترین محور شهرستان اهر به‌حساب می‌آید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر افزود: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جدید بیش از ۵۳۶ هزار و ۵۳۰ دستگاه اعم از سواری، وانت، کامیونت، مینی‌بوس، کامیون دو محور، اتوبوس و کامیون سه محور به بالا تردد در جاده اهر – هریس – تبریز ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه میزان تردد خودروها در تعطیلات نوروزی امسال در جاده اهر – هریس – تبریز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد، ادامه داد: روز گذشته به دلیل افزایش حجم تردد شاهد یک‌طرفه شدن جاده اهر – هریس – تبریز بودیم که اگر از این جهت با سال گذشته مقایسه کنیم این‌طور به نظر می‌رسد که ترددها در این محور کاهش‌یافته است.

قمری جاده اهر – مشکین‌شهر را یکی دیگر از محورهای پرتردد منطقه ارسباران برشمرد، گفت: در بازه زمانی تعطیلات نوروزی امسال ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ تردد جاده اهر – مشکین‌شهر توسط دستگاه‌های تردد شمار به ثبت رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر اضافه کرد: این در حالی است که دستگاه‌های تردد شمار تردد ۱۲۷ هزار و ۶۳۳ دستگاه خودرو در جاده اهر – کلیبر و ۵۳ هزار و ۵۵۸ دستگاه خودرو در جاده اهر – هوراند تردد داشته‌اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از مجموع ترددهای انجام‌شده در جاده اهر – هریس – تبریز بیش از ۲۰ هزار و ۹۷۵ مورد تخطی از سرعت مجاز ثبت‌شده است، ابراز داشت: متأسفانه خودروهای سواری و وانت‌بارها در این محور بیشترین تخلف و تخطی از سرعت مجاز را داشته‌اند.