به گزارش خبرنگار اهرامروز،  محمد مهدی اسماعیلی در پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ارسباران اظهار داشت: منطقه ارسباران یک منطقه اصیل تاریخی بوده، قدمت چند هزار ساله داشته و مهد فرهنگ و هنر در پایتخت تئاتر کوتاه است.

وی افزود: شور و علاقه جوانان و هنرمندان منطقه ارسباران ستودنی است در این جشنواره کار بزرگی با همه سختی.ها و مشکلاتی که داشته صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با قدردانی از دست‌اندرکاران این جشنواره خاطرنشان کرد: از همت‌های بلند و اراده‌های استوار چنین اتفاق های بزرگی رقم می‌خورد.

اسماعیلی ادامه داد: خوشحالم که امروز در در جمع اهالی فرهنگ، هنر و تئاتر حضور دارم و من وقتی این علاقه‌مندی را در مردم منطقه دیدم، امیدوار شدم که ما می‌توانیم در این دوره مناطق مختلف کشور نیز شاهد ارتقای جدی وضعیت فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی باشیم چرا که اینجا استعداد خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد:‌ ای‌کاش دوربین‌ها رسانه‌های کشوری بتوانند چنین رویداد هایی را به خوبی منعکس و روایت کنند چراکه انتقال این مهم، باعث ایجاد یک شور همگانی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: در این منطقه مردان و زنان سخت‌کوش و هنرمندانی در کنار هم هستند که طی پانزده سال اخیر چراغ تئاتر و جشنواره آن را روشن نگه داشته و کار بسیار بزرگی را رقم زده اند.

اسماعیلی افزود: با همتی که از شما دیدم با تمام توان خود از ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره و بین المللی شدن آن حمایت کرده و اعتبارات مورد نیاز را تخصیص خواهیم داد.

وی گفت: از همکاران خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم به صورت ویژه این کار را انجام داده و حمایت کنند و امیدواریم در سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویکرد دولت مردمی توجه به ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی هنری تمام مناطق کشور است و تمام تلاش‌مان این است که تمرکز زدایی را به سراسر کشور سوق بدهیم.

اسماعیلی افزود: متأسفانه اتفاق هایی که در دهه های اخیر صورت گرفته باعث شده عمده منابع در مرکز جمع شود و در دوره جدید تلاش می کنیم این را متوقف و تغییر بدهیم و در این راستا دولت مردمی تمرکز زدایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید هنرمندان خطه آذربایجان امکاناتی داشته باشند که بتوانند در مناطق خودشان بدرخشند و این کار را در برنامه خود در دستور کار قرار داده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این منطقه از قدیم‌الایام به دلیل رفت و آمد‌های بین‌المللی محل ظهور هنر‌های مدرن و اصیل همچون تئاتر بوده است این منطقه توانسته از هنر‌های مدرن غربی استفاده کرده و رنگ و بوی فرهنگ و زبان مردم منطقه را به آن ببخشد و این افتخاری بزرگی است.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه تئاتر را در منطقه ارسباران تقویت خواهیم کرد عنوان کرد: ما هنر شهرستان‌ها را تقویت خواهیم کرد و اعلام می‌کنیم با تمام وجود در خدمت هنر اصیل ایرانی بوده و ارتقای این مهم را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی بسیاری از پروژه‌های ناتمام را در برنامه قرار خواهیم داد و اعتبار ویژه‌ای را به آن‌ها تخصیص می‌دهیم و همچنین سفر فرهنگی خوبی را در سفر ریاست‌جمهوری تدارک خواهیم دید.

اسماعیلی در پایان گفت: برگزاری جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران باعث شده تا جرقه کار‌های هنری در سایر شهرستان‌های کشور زده شود چرا که این جشنواره یک الگو نمونه بسیار خوب برای ترویج هنر‌های اصیل ایرانی خواهد بود و امیدواریم سال آینده با بین‌المللی شدن جشنواره شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

انتهای پیام/