به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در آیین تجلیل از معلمان بازنشسته اهر، آموزش رایگان را جزو وظایف دولت عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی معیشت معلمان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و تا زمانی که به معلم و آموزش و پرورش اهمیت ندهیم توسعه جامعه اتفاق نمی‌افتد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم سرمایه‌گذاری دولت در حوزه آموزش و پرورش گفت: متأسفانه برای امورات بی‌ارزش هزینه‌هایی کلان می‌کنند، اما وقتی نوبت به در آموزش و پرورش و مدارس می‌رسد دولت پولی ندارد.

وی بابیان اینکه رتبه‌بندی معلمان به‌زودی در مجلس شورای اسلامی نهایی می‌شود، ابراز داشت: مجلس یازدهم به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد و نمایندگان سعی می‌کنند تا برای گره‌گشایی از مشکلات آموزش و پرورش و معلمان ایفای نقش کنند.

محرم‌زاده اضافه کرد: متأسفانه شرایط جامعه به گونه‌ای است، دانش‌آموزان و نسل‌های جوان که تربیت یافته به دست معلمان هستند از بیکاری رنج می‌برند در حالی که حداقل معلمان نیز در خانه فرزند بیکار دارند و این مهم باعث سرخوردگی و افسردگی جوانان می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که ادارات و سازمان‌ها رغبتی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و تلاش برای ایجاد اشتغال ندارند، بیان کرد: وقتی از سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت می‌کنیم، با گرفتاری در بروکراسی اداری و سنگ‌اندازی‌ها از سرمایه‌گذاری امتناع می‌کند.

وی با اشاره به این‌که اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل می‌شد قطعاً وضعیت کشور و مردم این‌چنین نمی‌بود، گفت: تا وقتی که معادن اهر در دست اشخاص باشد و در راستای تولید و اشتغال هیچ اقدامی نکند، وضعیت اشتغال بهبود نمی‌یابد.

محرم‌زاده از تشکیل مجتمع معادن اهر و هریس در آینده نزدیک خبر داد، یادآور شد: تشکیل مجتمع معادن با این هدف صورت خواهد گرفت تا تحت یک مدیریت واحد باشند و اگر مشکلی یا معضلی پیش آمد بدانیم با چه کسانی باید طرف‌حساب شویم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ردیف بودجه آزادراه اهر-باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شد، یادآور شد: با همراهی نماینده مردم تبریز، توانستیم آزادراه اهر-باکو را دارای ردیف بودجه کنیم و با اجرای این پروژه آذربایجان‌شرقی و منطقه ارسباران از بن‌بست خارج می‌شود.

وی همچنین از موافقت وزیر میراث فرهنگی با شروع تشکیل پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد، بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی بعد از پیگیری‌های مداوم؛ دستور تشکیل پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را صادر کرد و تا تحقق این موضوع بااهمیت پیگیر خواهیم بود.

انتهای پیام /