به گزارش اهرامروز به نقل از یاشیل وطن، اخیرا گزارشی از شبکه سهند منتشر گردید که مضمون آن این است که سیب باغداران اهری روی دستشان مانده است و دولت توجهی نمیکند و خریدار ندارد!

❗️چند نکته:

?سیب های درجه یک،۲ و ۳ با قیمتهای ابلاغی دولت بصورت تضمینی و در راستای حمایت از باغداران خریداری میشود

?سیب های مورد دار از جمله له شده، دارای خاک و گل و بیماری و بدون رعایت حداقل های توصیه شده برای بسته بندی فقط و فقط خرید توافقی میشود و البته کاربرد چندانی ندارد

?باغداران عزیز سیب های با کیفیت خود را با قیمتهای خوب بفروش میرسانند و یا جهت فروش به قیمت چند برابر در سردخانه ها ذخیره میکنند و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد

?فراموش نکنیم تا چند سال پیش حمایت مانند امروز از کشاورز وجود نداشت و در بیان مطلب یا تهیه گزارش باید منصف بود و حمایت رو به بهبود را فراموش نکرد.

?چه کسی راضی میشود تعاونی روستایی سیب های الوده و مورد دار را خریداری کرده و وارد فرآوری کرده و به خورد مردم بدهد؟ پس اجازه بدهید سلامتی مردم فدای خرید مقداری میوه ضایعاتی و مورد دار نشود و یقین داشته باشید میوه های قابل خرید هرگز برگشت نمیخورند.

?باغداران ما باید با استفاده از علوم نوین و رعایت اصول باغداری علمی و رعایت موارد بهداشتی خود نیز به فکر محصول خویش باشند که با اندکی توجه همان سیب ضایعاتی را بعنوان سیب درجه یک یا نهایت درجه دو به قیمت خوب بفروشند.