به گزارش اهرامروز به نقل از خبرگزاری فارس استان تهران، اسد بابایی امروز در جمع خبرنگاران، آخرین تصمیمات اعضای هیأت‌ مدیره خانه مطبوعات کشور را تشریح و اظهار کرد: به زودی برای تمام اعضای خانه مطبوعات کشور کارت خبرنگاری صادر خواهد شد و همه اعضا دارای کارت می‌‌شوند.

وی با اشاره به تغییرات در اساس‌نامه خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های استان‌ها بیان کرد: اساس‌نامه قبلی ایراداتی داشت که با همفکری اعضای هیأت‌مدیره به ویژه اعضای حقوقی مجموعه و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته شد که ظرف مدت کوتاهی اساس‌نامه جدیدی که برگرفته از اساس‌نامه قبلی است تنظیم و از سوی معاونت مطبوعاتی برای تبادل نظر به خانه‌های مطبوعات و ادارات ارشاد استان‌ها ابلاغ شود.

نایب رئیس خانه مطبوعات کشور تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با مدیرکل دفتر مطالعات معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد داشتیم، مقرر شد دوره‌های آموزشی متعددی در سطح کشور با رویکرد و عناوین نوین برگزار شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان و اهالی رسانه است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فضای مجازی، وب‌نویسی، کار با موبایل، اقتصاد رسانه، مدیریت رسانه در بحران، گرافیک و طراحی، عکاسی خبری، مدیریت سایت و پورتال عناوینی هستند که برگزاری دوره‌های آموزشی آنها از سوی کمیته آموزش خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور پیشنهاد شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی ملی و استانی به زودی برگزار خواهند شد، بحث آموزش از مباحث جدی خانه مطبوعات کشور است و تمام اعضای هیأت‌مدیره اعتقاد دارند که باید آموزش‌های نوینی در حوزه رسانه انجام شود.

وی در پایان از برگزاری انتخابات بازرسین خانه‌های مطبوعات کشور خبر داد و متذکر شد: استان‌هایی که خانه مطبوعات آنها در خردادماه سال گذشته انتخابات برگزار کرده بودند، ماه آینده انتخابات بازرسین آنها برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد شیوه برگزاری این انتخابات مثل سال گذشته الکترونیکی خواهد بود.

انتهای پیام/