سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به پایان مهلت قانونی هیئت‌های اجرایی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت داوطلبان، اظهار داشت: طی فرصت یک‌هفته‌ای که برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای وجود داشت ۴۶ نفر از حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت‌نام کردند که ۳۶ نفر از طریق فرمانداری اهر و ۱۰ نفر از طریق وزارت کشور نام‌نویسی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه وضعیت کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس با استعلام از مراجع چهارگانه انجام شد گفت: با حضور اعضای هیئت اجرایی، و با نظارت هیئت نظارت جلسه‌ای برگزار و تک‌تک کاندیداها به‌دقت موردبررسی قرار گرفتند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر ادامه داد: گزارش‌های رسیده از مراجع چهارگانه به‌دقت موردبررسی قرار گرفت و درنهایت صلاحیت ۴۳ نفر از کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس مورد تائید و ۳ نفر دیگر رد صلاحیت شدند.

عابدی با ذکر اینکه پرونده ۴۳ نفر از کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس به مراحل بعدی یعنی هیئت نظارت استان و کشور و شورای نگهبان ارسال خواهد شد ابراز داشت: ۳ نفر دیگر از رد صلاحیت شدگان می‌توانند تا ۴ روز با مراجعه به فرمانداری نسبت به رأی صادره به استان اعتراض کنند تا روند رسیدگی به پرونده آنان طی شود.

وی در پایان گفت: تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم اهر و هریس در هیئت اجرایی به معنی تائید در شورای نگهبان نیست و همچنین رد صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز به معنی رد یا تائید آن‌ها در شورای نگهبان نیست و روند قانونی همچنان ادامه دارد.