به گزارش اهرامروز به نقل از مهر، مجید خدابخش ظهر امروز شنبه در جلسه تنظیم بازار استان در تبریز ابراز داشت: باید با برنامه ‌ریزی درست در راستای ذخیره‌ سازی ‌های به ‌موقع و هوشیارانه عمل شود .

وی همچنین با تاکید بر اینکه میزان نهاده‌ های دامی استان بیش از یک میلیون است، ادامه داد: واردات دام زنده یکی از نیازهای بازار است و واردات دام زنده و لاشه دام هر دو باید در دستور کار باشد.

خدابخش با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از بروز مشکلات در فعالیت بخش دام و طیور در آینده، تامین نهاده های دامی به صورت جدی پیگیری باید شود، افزود: همچنین باید با رفع موانع با قیمت مناسب، گوشت قرمز از طریق کشورهای همسایه وارد بازار شود.

استاندار آذربایجان ‌شرفی با تاکید بر اینکه استان ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی دارد، ادامه داد: در بحث تأمین کالای اساسی مشکلی در استان وجود ندارد ولی باید با برنامه‌ ریزی در راستای ذخیره‌سازی‌ های به ‌موقع و هوشیارانه عمل شود .

خدابخش همچنین با تاکید براینکه باید با گرانفروشی، احتکار و متخلفان مالی به صورت شدبدی برخورد شود، ابراز داشت: کسانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، باید پاسخگو باشند.

وی افزود: اگر مواد اولیه ‌ای وارد بازار شده است، باید مشخص باشد که این مواد چگونه و به چه میزان وارد شده است.