به گزارش خبرنگار اهرامروز، سعید عبدی در نشست مشترک مدیران شبکه بهداشت و بیمارستان باقرالعلوم اهر با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان باقرالعلوم اهر از زمان شیوع ویروس کرونا بعد از بیمارستان امام رضا(ع) تبریز؛ بیشترین پذیرش بیماران کرونایی را داشته است علی‌رغم افزایش بار مراجعات؛ به تمام مراجعین خدمات درمانی ارایه شده است.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر حداکثر ۸۵ تخت پیش‌بینی شده بود، اما با تدابیر اتخاذ شده، در مقاطعی تا ۱۶۰ بیمار کرونایی را پذیرش و ارایه خدمات کردیم.

وی بابیان این‌که بیمارستان اهر یکی از بیمارستان‌های استان با کمترین درصد فوتی ناشی از کرونا و بیشترین درصد بهبودی بیماران کرونایی در بین بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی می‌باشد یادآور شد: در ایام پیک کرونا بیمارستان اهر علی‌رغم کمبود منابع مالی با افزایش هزینه‌های ناشی از تامین اقلام حفاظتی دارو و تجهیزات و اکسیژن مواجه بود که علی‌رغم مشکلات نسبت به تأمین آن‌ها اقدام و به بیماران ارایه خدمات شد.

عبدی تصریح کرد: بیمارستان اهر از ابتدا شیوع کرونا علاوه بر بیماران شهرستان اهر به بیماران سایر شهرستان‌های منطقه ارسباران و برخی شهرهای مجاور خدمات درمانی ارایه نمود و نقش خود را بعنوان بیمارستان معین منطقه ارسباران به خوبی ایفا کرد که انتظار می‌رود نگاه مسیولین محترم نیز به این بیمارستان متفاوت و به‌عنوان بیمارستان معین برای منطقه ارسباران باشد.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر به کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان اهر اشاره کرد و گفت: استاندارد تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی بایستی ۱.۸ نفر پرستار می‌باشد ولی در بیمارستان باقرالعلوم اهر به ازای هر تخت بستری ۰.۷ نفر پرستار داریم که کمتر از استاندارد تعریف شده و حتی میانگین استانی است که این عامل موجب فشار مضاعف به همکاران و به‌ویژه در حدود دوسال اخیر شده است که جا دارد از تلاش‌ها و رشادت‌های این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تورم بالا و پایین بودن تعرفه‌ها نسبت به هزینه‌ها و گاهاً تأخیر در پرداخت از طرف بیمه‌ها موجب مشکلات مالی برای بیمارستان می‌گردد که نیازمند تدبیر مسئولین در سطح کلان می‌باشد.

عبدی خاطرنشان کرد: ایجاد بخش جدید نوزادان با ۱۵ تخت، آی‌سی‌یو داخلی با ۱۰ تخت و اتاق عمل با ۲ تخت جزو طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان باقرالعلوم اهر است که در تلاش هستیم تا نیمه‌ی نخست سال ۱۴۰۱ این طرح‌ها به سرانجام برسد.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس در مجلس برای تأمین قطعات دستگاه MRI بیمارستان اهر یادآور شد: بی‌شک نتیجه پیگیری نماینده اهر و هریس در تأمین تجهیزات درمانی برای بیمارستان اهر قابل لمس است، و راه‌اندازی بخش MRI بیمارستان پتانسیل بالایی برای پذیرش بیماران از کلیه شهرستان‌های منطقه و شهرستان‌های مجاور خواهد بود. همچنین در راستای تقویت زیرساخت‌های خدمات درمانی در شهرستان اهر و ارتقاء خدمات تخصصی‌تر در جهت کاهش مراجعات مردم منطقه و شهرستان به مرکز استان لازم است تا احداث بیمارستان دوم با جدیت پیگیری شود