به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر از کاهش ۶۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف؛ ۴۱۲ واحد صنفی اخطاریه گرفتند و ۲۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

فرماندار شهرستان اهر؛ افزایش آمار بستری و مبتلایان به ویروس کرونا را در شهرستان اهر نگران‌کننده دانست، گفت: متأسفانه آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر به ۶۰ نفر افزایش یافت، از این تعداد حال ۱۵ بیمار کرونایی وخیم بوده و ۴ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

وی بابیان ۲۹ درصد مبتلایان جدید به کرونا در شهرستان اهر طی سه هفته گذشته؛ میهمانان و مسافران نوروزی هستند، ادامه داد: ۱۰ درصد از مجموع مسافران و میهمانان نوروزی، به دلیل وخامت حال و نیازمندی به خدمات درمانی در بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شدند.

خدابخش همچنین از بازگشت محدودیت‌های کرونایی وضعیت نارنجی به شهرستان اهر خبر داد، گفت: گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت در وضعیت «نارنجی» هستند و از طرفی نماز جمعه و مساجد شهرستان اهر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با تأکید بر ممنوعیت برگزاری مراسمات ترحیم، عقد و عروسی در اهر ابراز داشت: تا بهبود وضعیت شیوع ویروس کرونا؛ کلیه مراسمات ترحیم، عقد، عروسی، مراسمات آیینی و مذهبی در شهرستان اهر ممنوع است و در صورت تخطی از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا؛ به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت؛ احتمال دارد تا دامنه شیوع ویروس کرونا در اردیبهشت‌ماه بیشتر از آبان‌ماه سال گذشته باشد و اگر همراهی مردم نباشد نباید به نزولی شدن روند گسترش بیماری کرونا در شهرستان اهر امیدوار باشیم، این در حالیست که ۳۰ درصد تست‌های کرونا ناشی از ابتلای مردم اهر بوده و روند بیماری کرونا سیر صعودی به خود گرفته است.

فرماندار شهرستان اهر از ابتلای ۲۲ نفر از یک فامیل به ویروس کرونا در شهر اهر خبر داد، یادآور شد: متأسفانه در پیک جدید کرونا؛ شاهد ابتلای خانوادگی و فامیلی در اهر هستیم به طوری که در نتیجه دید و بازدیدهای نوروزی، ۲۲ عضو یک فامیل به کرونا شدند.

خدابخش با تأکید بر این‌که بر اساس اولویت‌بندی وزارت بهداشت و واکسیناسیون گروه‌های پُرخطر؛ مرحله دوم تزریق واکسن به کادر درمان بیمارستان باقرالعلوم اهر آغاز می‌شود، گفت: بنا به درخواست شهردار اهر از شبکه بهداشت و درمان؛ ۹۰ نفر از پاکبانان شهرداری اهر در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی از آماده‌باش بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر در مواجهه با پیک چهارم شیوع ویروس کرونا خبر داد، گفت: ۲ بخش مراقبت از بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر در حال تکمیل بوده و با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری؛ بخش سوم نیز مجدداً آماده پذیرش بیماران کرونایی می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر با ابراز نگرانی از چرخش ویروس کرونای انگلیسی در شهرستان اهر ابراز داشت: بر اساس اعلام مسئولان درمانی؛ علائم مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی منطبق بر کرونای انگلیسی بوده که نشان می‌دهد نوع جهش یافته این ویروس در جامعه در حال چرخش است