به گزارش خبرنگار اهرامرور، رسول خدابخش در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا از افزایش فوتی‌های کرونا به ۲۱۴ نفر خبر داد، افزود: در حال حاضر ۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند که از این تعداد حال ۲۶ نفر وخیم و ۱۱ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی، آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در شهرستان اهر ۶۷۵۲ نفر اعلام کرد، گفت: ۸۰۵ نفر از آمار مبتلایان مربوط به فروردین‌ماه بوده که معادل ۱۲ درصد کل موارد مثبت است.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر این‌که هفته‌ی گذشته ۳۴۰۰ تست کرونا گرفته شده است، ابراز داشت: از این تعداد حدود ۳۰ درصد کرونا مثبت بودند.

خدابخش بابیان این‌که حدود ۴۰ هزار تست کرونا اخذ شده است، یادآور شد: اگر اختیار تأم داشته باشم ریشه کرونا را می‌خشکانم و از طرفی تعطیلی اصناف و باز بودن بانک‌ها سنخیتی باهم ندارند در حالی که باید در کنار اصناف؛ بانک‌ها نیز تعطیل شوند.

وی از ۱۲۳۹ مورد بازرسی از اصناف در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در اهر خبر داد، گفت: در نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۵۵۷ واحد صنفی اخطار گرفتند و ۷۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از عدم تمکین نمایشگاه‌های اتومبیل به محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اهر ابراز داشت: به دلیل بی‌توجهی صنوف نمایشگاه‌های اتومبیل به محدودیت‌های کرونایی؛ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل اهر از سوی شبکه بهداشت و درمان به دستگاه قضایی معرفی شد.

خدابخش با تأکید بر این‌که وضعیت بیماران کرونایی نسبت به پیک آبان‌ماه وخیم‌تر است، گفت: نوجوان ۱۲ ساله به دلیل درگیری شدید ریوی و وخامت اوضاع که ناشی‌ از کرونای انگلیسی است به تبریز اعزام شد، این در حالیست که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در بین کودکان و نوجوانان اهری نگران‌کننده است.

وی با انتقاد از عدم تعطیلی بانک‌ها در زمان محدودیت‌های کرونایی گفت: اصناف از بابت برگشت خوردن چک‌هایشان در زمان تعطیلی کسب و کارها حق دارند از عدم تعطیلی بانک‌ها و به تبع آن برگشت خوردن چک‌ها نگران باشند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که متأسفانه نتیجه تست‌ها گاهاً فرد دارای علائم منطبق با کرونا منفی می‌شود، بیان کرد: افراد دارای علائم کرونا اگر تست آن‌ها منفی اعلام شد فکر نکنند که مبتلا نیستند بلکه ۴۰ درصد خطای تست‌های کرونا محرز است.

خدابخش از برخورد با ناقضان محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اهر خبر داد، اظهار کرد: تاکسی‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند به مدت یک هفته به پارکینگ دلالت می‌شوند.

وی تصریح کرد: در زمان محدودیت‌های کرونایی؛ تمامی مأموریت‌های ادارات لغو است الا به ضرورت که فرمانداری آن را تشخیص خواهد داد و از طرفی مدارس شهرستان اهر به طور کامل تعطیل است.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تشدید نظارت بر اجرای محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: از فشارها و مشکلات اصناف اطلاع دارم و تاکنون نیز حمایت کرده‌ایم اما فرافکنی و بازی در زمین دیگران قابل قبول نیست.

خدابخش از پلمب ۷۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اهر خبر داد، یادآور شد: واحدهای صنفی گروه شغلی ۱ در شهرستان اهر اگر به پروتکل‌های بهداشتی عمل نکنند، بدون شک پلمب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم وضعیت قرمز کرونایی شهرستان اهر؛ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها ۲۰ درصد افزایش دارد در حالی که هنوز ۳۰ درصد از مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند