به گزارش خبرنگار اهرامروز، زین‌العابدین مردانیان در جلسه هماهنگی پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران که در فرمانداری هوراند با حضور ائمه جمعه و فرمانداران ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: اولین جلسه هماهنگی یادواره شهدای منطقه ارسباران را به لحاظ اینکه شهرستان اهر مرکزیت منطقه را دارد تصمیم بر این شد تا نخستین در بیت امام جمعه اهر برگزار شود و پنج جلسه نیز در هوراند برگزار شده است.

فرماندار شهرستان هوراند ادامه داد: زمانی که برای برگزاری پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران تعیین شد ۱۶ اسفندماه بود ولی به دلیل اینکه سعی داشتیم تا نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار هم در مراسم حضور یابند زمان برگزاری به ۱۵ اسفندماه موکول شد.

وی، یادواره شهدای منطقه ارسباران را نماد اتحاد و همدلی شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند دانست، گفت: اقتضائات مالی فرمانداری هوراند و دولت موجب شده تا با چارت و نیروی انسانی ولی به‌صورت بخشی اداره می‌شود به همین دلیل با کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز ضمن برگزاری برنامه‌ها حتی می‌توان با این رویکرد قدمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

مردانیان همچنین یادآور شد: به لحاظ تقارن یادواره پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران با روز درختکاری و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس هوراند و ۲ شهید گمنام این شهرستان، ۶۰ نهال درخت در جهت فرهنگ‌سازی و هم‌زمان با برگزاری این یادواره کاشته می‌شود.

فرماندار شهرستان هوراند اضافه کرد: به دلیل اینکه شهرستان هوراند هیچ‌گونه سالن برای برگزاری مراسماتی از این دست ندارد سالن ورزشی شهر هوراند را در جهت برگزاری یادواره شهدای ارسباران انتخاب کرده‌ایم و هم‌زمان با برگزاری این یادواره، نمایشگاه عکس شهدای منطقه ارسباران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/