به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر، اظهار کرد: تا زمانی که مدارس بازگشایی نشده همه مردم راکد هستند و زمانی که مدارس بازگشایی شد همه اقشار همچون والدین، کسبه، دانش‌آموزان، حمل‌ونقل و سایر عوامل به جوش و خروش می‌افتند و انگار حرکاتی تازه در شهرستان‌ها رخ می‌دهد و این نشان از اهمیت خاص پروژه مهر است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه شرایط به گونه فراهم شود که دانش‌آموزان با نشاط و شادابی بیشتر در مدارس حضور یابند، افزود: امسال آغاز سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ با آغاز محرم‌الحرام تقارن یافته است در حالی که ما امروز هر چه داریم از امام حسین(ع) و محرم و صفر است و همین نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی دینی که داریم بر گرفته از قیام خونین کربلا و امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ عاشورایی در کشورمان حاکم نبود قطعاً از انقلاب اسلامی نیز خبری هم نبود که به حمدالله نظامی ایجاد شده که در سایه نظام ولایی و جمهوری اسلامی و عاشورایی توانسته‌ایم با مشت محکم بر دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی زده و بر مبنای و چهارچوب دین مبین اسلام کشورمان را اداره کنیم.

حاجی‌زاده بابیان اینکه عشق و علاقه‌ای که فرزندانمان به امام حسین(ع) و کربلا دارند می‌توانیم در رشد معنوی و بیشتر آشنا شدن آن‌ها با این فرهنگ و از آن حفظ و حراست کنند، گفت: بازگشایی مدارس با هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز است، امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل کلیدی و نقش محوری دارد که اگر امر به معروف و نهی از منکر حل شود مابقی مسائل نیز حل می‌شود.

امام جمعه اهر اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه ناشی از تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر است و اگر تعطیلی هم نباشد کم‌توجهی و کم‌لطفی به این فریضه می‌شود که می‌گوییم امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع جهاد فی سبیل الله در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان در برابر دریاست.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش شهرستان اهر با محدودیت‌های منابع مالی و امکاناتی روبرو است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای کشور تولید نیرو می‌کند در حالی که اگر امکانات نداشته باشد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.