به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با ابراز قدردانی از حساسیت مردم نسبت به اهمیت محیط زیست و حفاظت از جنگل‌های ارسباران به‌عنوان بزرگترین مزیت طبیعی و گردشگری استان، اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر قطع غیرقانونی درختان در این منطقه دریافت نشده است، با این حال مدیریت اجرایی استان و دستگاه قضایی به شدت با هرگونه تخلف احتمالی در این خصوص برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل منابع طبیعی استان درخصوص قطع درختان و حمل محموله‌های چوب از منطقه ارسباران، اظهار داشت: در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش چشمگیر قیمت چوب و ممنوعیت قطع درختان در شمال کشور، برخی از افراد نسبت به قطع درختان غیرمثمر در اراضی شخصی خود اقدام کرده‌اند که این موضوع نیز منحصر به استان آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران نیست.

وی افزود: بخشی از درختانی که در هفته‌های اخیر در منطقه ارسباران قطع شده‌اند مربوط به اراضی واقع در مخزن سد خداآفرین هستند که شرکت آب منطقه‌ای استان به دلیل اینکه این اراضی بعد از آبگیری سد به زیر آب خواهند رفت مجوز قطع این درختان را صادر کرده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی حق صدور مجوز برای قطع درختان جنگلی را ندارد و در استان ما نیز چنین مجوزی تاکنون صادر نشده و اجازه هیچ تعرضی به محدوده جنگل‌های ارسباران داده نخواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه‌های مسئول در حال تدوین آئین‌نامه‌ای برای مشخص کردن چارچوب بهره‌برداری از چوب درختان در زمین‌های شخصی و اراضی غیرجنگلی هستند و به مردم اطمینان می‌دهیم که نظارت کافی بر محدوده جنگلی در منطقه ارسباران صورت می گیرد.

در این جلسه الله‌قلی‌زاده، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند و عبداللهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی درخصوص ابعاد موضوع توضیحاتی ارائه کردند.