به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین افتتاحیه درمانگاه شبانه‌روزی «روز سالم» منطقه ارسباران در شهرستان اهر اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، شاهد فداکاری و ایثارگری کادر درمانی در طول ۴ ماه گذشته بودیم و قدردانی از کادر درمانی کمترین وظیفه ما در قبال فداکاری کادر درمانی یا به اصطلاح سربازان خط مقدم مقابله با ویروس کروناست.

وی افزود: در روزهای ابتدایی و حال، دغدغه مردم این بود که آیا دولت می‌تواند با وجود افزایش موارد بستری، ابتلا و فوتی؛ ویروس کرونا را مدیریت کند؟ خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها بهتر توانست ویروس کرونا را مدیریت کند.

فرماندار اهر بابیان اینکه انتظار ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا شهرستان اهر از مردم انتظار همکاری و همراهی دارد، گفت: خوشبختانه بخش بزرگی از مردم اهر در رابطه‌ی مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری خوبی کردند، ولی بخشی نسبت به ویروس کرونا نگاه عادی دارند.

محمودی تصریح کرد: ضمن صعودی بودن آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در هفته‌ی پایانی خردادماه و ابتدایی تیرماه در شهرستان اهر، نشان می‌دهد که این ویروس مجدداً اوج‌گیری می‌کند و همین امر بر نگرانی‌های سیستم درمانی و ستاد مقابله با کرونا شهرستان افزوده شده است.

وی با ذکر این‌که بی‌توجهی به شرایط کرونایی و برقراری مراسمات عقد و عروسی، چیزی جزء تحمیل هزینه و آسیب به خانواده‌ها و سیستم درمانی ندارد، گفت: شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا، جزو شهرستان‌های «پُر خطر» آذربایجان شرقی محسوب می‌شود و اکنون در شرایط شکننده‌ای قرار داریم به طوری که اگر رعایت نکنیم و شرایط را عادی فرض کنیم مجدداً به وضعیت «قرمز کرونایی» بازمی‌گردیم.

فرماندار اهر تاکید کرد: در اوایل شیوع ویروس کرونا و افزایش موارد بستری؛ از این‌که ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شود کجا باید بیماران کرونایی را بستری کنیم؟ از این‌رو با پیگیری‌های انجام و علی‌رغم مخالفت‌ها، نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در اهر راه‌اندازی کردیم.

محمودی با اشاره به این‌که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر که دلیل آن حضور در تجمعات، مراسمات عقد، عروسی و ترحیم است، افزایش می‌یابد، گفت: کمترین خواسته ستاد مقابله با کرونای شهرستان اهر از مردم این است که به پروتکل‌های بهداشتی عمل کرده و در محیط خارج از منزل از ماسک استفاده کنند، چراکه از نظر علمی اثبات شده که استفاده از ماسک میزان ابتلا به این ویروس را کاهش می‌دهد.

وی ابراز داشت: با شبانه‌روزی بودن درمانگاه «روز سالم» در شرایط کرونایی که عده‌ای شهروندان برای دریافت خدمات درمانی از جهت مراجعه به بیمارستان هراس دارند با حضور در این درمانگاه؛ از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و توصیه می‌کنیم تا از پزشکان متخصص و تجهیزات و امکانات مورد نیاز مردم در این درمانگاه استفاده کنید.

فرماندار اهر با قدردانی از حمایت‌های خیرین و مردم نوع‌دوست از سیستم بهداشت و درمان گفت: خیرین و مردم بزرگوار اهر در شرایط کرونایی به سیستم بهداشت و درمان شهرستان اهر بیش از ۱ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

انتهای پیام/