به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر اظهار کرد: مخاطب اصلی امام حسین(ع) کارگزاران نظام اسلامی و مسئولینی که بیشترین مراجعات مردمی دارند است و مسئولان باید آگاه باشند، مردمی که از سر ناچاری و اجابت حاجت به‌پیش مسئولان می‌روند از نعمات خداوند متعال هستندکه باید با تکریم و ارائه خدمات مناسب، از این نعمت قدردان بود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پروردگار هر کسی را شایسته حل مشکلات مردم قرار نمی‌دهد، افزود: کلام ائمه معصومین(ع) برای ما حجت را تمام می‌کند و همچنین خطاب به مسئولان فرموده‌اند که هیچ‌گاه از مراجعه مردم خسته و مأیوس نشوید.

وی ادامه داد: مسئولین باید درب اتاق‌هایشان را بر روی مردم باز کنند و هیچ‌وقت به مردمی که ولی‌نعمت ما مسئولین هستند ترش‌رویی نکنیم. هر اندازه‌ای که شرع و قانون اجازه می‌دهد با اخلاص و احترام برای رفع مشکلات مردم گام باید برداشت.

مظفری خدمت به مردم را از نعمت‌های پروردگار متعال عنوان کرد، گفت: اگر خدای‌ناکرده قدر این نعمت را ندانیم روزی این نعمت به نقمت مبدل می‌شود در حالی که خداوند با کسی عهد و اخوت نبسته و از سوی دیگر نظام مقدس جمهوری را به‌آسانی به دست نیاورده‌ایم.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه انقلاب اسلامی تمام نشده و تا قیام قیامت تداوم خواهد داشت، بیان کرد: انقلاب اسلامی به شرطی از گزند دشمن در امان خواهد بود که همه در صحنه حضور داشته باشند و با احترام به‌وقت مردم، اعتماد آن‌ها را نسبت به انقلاب و نظام حفظ کنیم.

مظفری گفت: این‌گونه خیال نشود که انقلاب اسلامی ۴۰ سال پیش پیروز و تمام شد این‌طور نیست، تا زمانی که مردم و مسئولان در صحنه باشند، این انقلاب پابرجا خواهد ماند.

وی اضافه کرد: رئیس بودن در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک تشریفات بوده و در واقع رئیس وجود ندارد بلکه همه ما مسئول هستیم و اگر به درد محرومین جامعه و مردم نرسیم قطعاً در آخرت باید پاسخگو باشیم در حالی که انسان در قیامت پاسخگوی اعمال خود خواهد بود و هیچ‌چیز بدون حساب و کتاب نیست.

مظفری مردم‌داری را یکی از خصوصیات مسئول موفق عنوان کرد و اظهار داشت: ما کمترین مراجعات را به دادگستری از شهرستان اهر داریم و این امر نشان‌گر رسیدگی به امور و مشکلات مردم در این شهرستان است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه انتصاب‌های دادگستری بر مبنای شایسته‌سالاری است، خاطرنشان کرد: در انتصاب‌ها سعی داریم از کسانی استفاده کنیم که شایستگی دارند و دیگر اولویت‌هایمان در انتصاب‌ها برخورداری از شهامت، شجاعت، تصمیم‌گیری قاطع و به‌موقع و مردم‌داری است چراکه مسئولیت‌هایمان بهترین فرصت برای خدمتگزاری به مردم است.