به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی در همایش بزرگداشت مقام آیت‌الله مهدی سراج انصاری و روز خبرنگار در شهرستان کلیبر، اظهار داشت: امروز سالروز شهادت دیپلمات‌های ایرانی و شهید محمود صارمی به دست تروریست‌های طالبان در افغانستان است که بایستی در چنین روزی از خبرنگاران منطقه دعوت به عمل می‌آمد و از آن‌ها از تقدیر و از اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی سخن گفته می‌شد.

امام جمعه کلیبر با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه برخی از خبرنگار نماها در اخبار خود برخی مطالب منعکس می‌کنند که جامعه را به سمت گمراهی سوق می‌دهد، افزود: عده‌ای که به آن‌ها نمی‌توان خبرنگار گفت با این‌گونه روش‌ها برای ایجاد تنش و اختلاف در جامعه قدم برمی‌دارند.

وی ادامه داد: خبرنگاران بایستی در شغل خود مدیر اجرایی داشته باشند و اگر مدیر اجرای نداشته باشد هدف مقدسی که دارند نمی‌توانند به آن نائل شوند، نظام سلطه و دگر اندیشان برای اینکه بتواند بر روی افکار عمومی بهتر تأثیرگذار باشد فضای مجازی را در اختیار جوانان، نوجوانان و کودکان و حتی بزرگ‌سالان گذاشته است.

موسوی بابیان اینکه برخی از خبرنگاران در مراسم تنفیذ حکم و تحلیف رئیس‌جمهوری بدون اینکه نامی برده شود می‌گویند از رؤسای جمهوری قبلی کسی حضور نداشت و این یعنی ایجاد شبهه در افکار عمومی است، گفت: این آقایی که خبررسانی می‌کند باید بداند که برخی از رؤسای جمهور از دنیا رفته‌اند و دیگر دسترسی به این دنیای فانی ندارند در واقع می‌توان گفت این خبرنگار اصلاً به اصل موضوع متوجه نیست.

امام جمعه کلیبر اضافه کرد: یک خبرنگار با یک خبر می‌تواند جامعه و کشوری را آشفته کند، همان‌طور که در بحث‌های قومیت‌گرایی دیده‌ایم و با این اخبار جهت‌دار جامعه را به سمت آشفتگی و فتنه سوق دادند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید بیش از پیش آگاه باشند و اجازه ندهند که جملات و الفاظی که در جامعه ایجاد تنش می‌کند و از هدف‌گذاری‌های دشمن برای براندازی نظام است ساری و جاری شود، تأکید کرد: بیان خبرنگاران باید وحدت و همدلی باشد به‌طوری که تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور که در دنیا همتا ندارد با تفکر غلط یک خبرنگار نما به حاشیه کشیده شود.

حجت‌الاسلام موسوی بیان داشت: خبرنگاران می‌توانند با انعکاس اخبار دقیق و با امانت‌داری پروژه ایران هراسی که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده را به ایران‌دوستی تبدیل کنند.

امام جمعه کلیبر با اشاره به توهین یک روزنامه الکترونیکی به مردم آذربایجان در جریان فوتبال، گفت: یک نفر در نشریه‌ای که دارای مجوز نبود آشکارا به مردم آذربایجان توهین و خاطر این مردم را به درد آورد که به لطف پروردگار و هوشیاری نیروهای امنیتی فرد متخلف پیش از فرار به دست نیروهای انتظامی دستگیر شد با این روش معلوم نیست هدف این فرد چه بود.

وی با ذکر اینکه قلم باید بیان‌گر حقیقت باشد تا اینکه برای ایجاد اختلاف در جامعه به کار گرفته شود، اظهار کرد: قلم‌های پاک باید در مقابل قلم‌های مسموم بایستد و بیان‌کننده حقایق باشد درحالی‌که ایجاد تنش و تفرقه‌افکنی در جامعه سودی ندارد و همین خبرنگاران می‌توانند در جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه مؤثر واقع شوند.