به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس از ۳۱شهریور ماه آغاز شده و تا هفتم مهرماه ادامه دارد و در این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان هریس برگزار می‌شود که امسال  نیز تقارن هفته دفاع مقدس با دهه محرم تفاوت ویژه‌ای نسبت به سال‌های گذشته دارد و رنگ و بویی عاشورایی به برنامه‌های این هفته خواهد بخشید.

وی افزود: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس با شعار «من انقلابی‌ام» برگزار می‌شود که حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری نیز از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌ها‌ست.

فرمانده سپاه هریس در ادامه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم هفته گرامی داشت دفاع مقدس را به خوبی و در خور و شان رزمندگان و بسیجیان و حماسه‌سازان آن دوران طلایی برگزار و به خوبی از رشادت‌ها و پاسداری آنان در دفاع از خاک و میهن تقدیر و تجلیل به عمل آوریم.

محمدی با تأکید بر زنده نگه داشتن هفته دفاع مقدس به وسیله عناصر فرهنگی، امنیت و اقتدار امروز در کشور را حاصل خون شهدای جنگ و شهدای مدافع حرم دانست و بر ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی به ویژه برای جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

وی در ادامه یادآور شد: تجربه ثابت کرده که هرگاه مردم در صحنه حاضر شوند پیروزی تثبیت شده ‌که حماسه  دفاع مقدس یک تمرین بزرگ ملت ما بود تا در کنار هم ایستادن را مرور کنند که با این حالت پیروزی حاصل می‌شود و این امر باید در جامعه تبیین شود.

فرمانده سپاه هریس با تأکید بر اینکه دفاع مقدس دستاوردهای عظیمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشت، تصریح کرد: ناکام گذاشتن عراق دررسیدن به اهداف خود، شکست ابهت ابرقدرت‌ها، انسجام و وحدت بین ارتش و سپاه، خودباوری و اعتماد به‌ نفس نیروهای خودی، تشکیل بسیج، تحول در صنایع دفاعی کشور و قبول جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت در دنیا از جمله دستاوردهای دفاع مقدس محسوب می‌شود.

محمدی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس را تقویت روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و انقلابی‌‌گری در مردم دانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تمام نشده، بلکه ما هر هفته و هر روز در دفاع مقدس هستیم، چراکه دشمن عهد کرده که این انقلاب را به چالش بکشد و ما باید تلاش کنیم تا در مقابل دشمن همچون دوران ۸ سال دفاع مقدس باشیم.

وی در پایان به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و بسیجیان، گل باران مزار شهدا در سطح شهرستان ، خاطره گویی دفاع مقدس در مدارس، مراسم شبی با شهدا، مراسم آبروی محله و افتخار کوچه ها، ،برگزاری رژه خودرویی در سطح شهر، مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان و همایش پیاده روی خانوادگی بخشی از برنامه‌های مهم این هفته در شهرستان هریس است.

انتهای پیام/