به گزارش اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در مراسم آغاز فیلم‌برداری فیلم مستند ارسباران در شهرستان اهر اظهار داشت: امروز روز عرفه است روزی مهم که حاجیان در صحرای عرفات حضور یافته و اعمال مخصوص آن را انجام می‌دهند و امروز نیز این دعا در تمامی شهرهای کشورمان قرائت می‌شود.

وی با اشاره به ولایت مداری ملت بزرگ ایران گفت: مردم ولایت مدار و شهیدپرور ایران اسلامی همواره پشتیبان و یاور ولی‌فقیه بوده و هیچ‌گاه در عرصه‌های مختلف تاریخی نظام و انقلاب را تنها نگذاشته‌اند و این حرکت روزبه‌روز با درایت و صلابت بیشتری ادامه می‌یابد.

امام‌جمعه شهرستان اهر ضمن تبریک عید سعید قربان و غدیر ابراز داشت: بنده از تمامی هنرمندان استان و شهرستان اهر، مسئولان اداره کل ارشاد و هنرمندان پیشکسوت تقدیر و تشکر می‌کنم که همه باهم برای یک کار فرهنگی بزرگ و بسیار بااهمیت گرد هم آمده‌اند و در این راه تلاش می‌کنند.

حاجی‌زاده ضمن بااهمیت خواندن معرفی شهرستان اهر گفت: ما باید شهرستان اهر را به دلیل ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی که دارد به همگان معرفی کنیم فیلم‌سازی در مورد مسائل شهرستان کار مهمی است شهرستان اهر یکی از شهرهای مهم و قدیمی منطقه بوده که ما در تمامی موضوعات حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی ادامه دارد: لازم است تمامی مراکز دینی، علمی و باستانی ترسیم شوند که فیلم مستند ارسباران که با هدایت و کارگردانی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته می‌شود کار بزرگ فرهنگی را انجام می‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: فیلم‌سازی معرفی درودیوار یک محل یا شهر نیست بلکه نشان‌دهنده فرهنگ، آداب‌ورسوم آن خطه است یک فیلم مستند می‌تواند یک منطقه را از انزوا خارج کرده و توجهات را به خود جلب کند امیدوارم فیلم مستند ارسباران مجموعه‌ای جالب باشد که بتواند با معرفی منطقه فواید بسیاری داشته باشد.