محمد شهبازیان در گفتگو با خبرنگار اهرامروز اظهار داشت: من از دوران کودکی به هنر و بازیگری علاقه‌مند بودم به همین دلیل از سال ۱۳۶۵ فعالیت‌های هنر خود را آغاز کردم.

وی در مورد آثاری که در آن‌ها ایفای نقش کرده گفت: من فعالیت‌های خودم درزمینهٔ تئاتر را با اثر “ددلی یتیملر” شروع کردم و در سالهای بعد در تئاترهای “شهرمورچه ها”، “حاجی بقال” و “باجناقلار” نیز به ایفای نقش پرداختم.

بازیگر فیلم مستند داستانی ارسباران ادامه داد: غیر از تئاتر من در چند فیلم دیگر ازجمله “سارای”، “مریم مقدس”، “دره انار” و “دیوار” و همچنین در بازسازی واقعه غدیر در سال ۹۵ در نقش حارث نیز ایفای نقش کرده‌ام.

شهبازیان به فیلم مستند داستانی ارسباران نیز اشاره کرد و عنوان داشت: فیلم مستند داستانی ارسباران به کارگردانی همشهری عزیزمان جلیل اصغری که به شکلی زیبا به معرفی شهرستان اهر می‌پردازد آخرین اثری است که بنده درآن هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان جانشین تولید ایفای نقش داشته‌ام.

وی بابیان اینکه من در فیلم مستند داستانی ارسباران افتخار همکاری با هاشم چاوشی بازیگر نامی استان را داشته‌ام اضافه کرد: عوامل فیلم مستند داستانی ارسباران از کارگردان تا بازیگران باتحمل شرایط سخت و با کمترین امکانات اثری فاخر تولید کرده‌اند که به صورتی زیبا به معرفی زیبایی‌ها، هنرهای دستی، آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان اهر می‌پردازد و من نیز خوشحالم که توانستم در این فیلم نقشی داشته باشم.