به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز بهورز در اهر اظهار کرد: در ایام بسیار مبارک و پربرکتی مانند غدیر قرار داریم که در این روزها حضرت علی (ع) به امامت رسیده‌اند و تقارن این روز با مراسم روز بهورز نیز که در چنین روزهای عزیزی برگزار می‌شود که مایه مسرت است.

وی با اشاره به عید غدیر و سالروز به وصایت رسیدن حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: وقتی پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را معرفی می‌کردند به شاخصه، ویژگی‌ها و مناقبی که این بزرگوار دارند اشاره کردند که ازجمله آن‌ها دانش و علم امیرالمؤمنین است فرمودند؛ “علمی نیست که خداوند در اختیار من قرار نداده باشد و من همه آن‌ها را در اختیار حضرت علی (ع) قرار می‌دهم”.

امام‌جمعه شهرستان اهر با ذکر اینکه همه ما شیعیان حضرت علی (ع) عنوان داشت: باوجوداینکه حب حضرت علی (ع) در دل‌های همه ما شیعیان و به‌ویژه ایرانیان نهادینه‌شده است ولی متأسفانه نسبت به خواندن نهج‌البلاغه غفلت وجود دارد که باید بیش‌ازپیش به آن توجه نمود.

 حاجی‌زاده ادامه داد: باید ما و تمامی اقشار جامعه و مردم عزیز، ولایت مدار و شهیدپرور شهرستان اهر در خواندن و موردتوجه قرار دادن نهج‌البلاغه و مناقب آن حضرت اهتمام بیشتری به خرج دهیم و نگذاریم بیش از این حضرت علی (ع) که در جامعه خود مظلوم بود بیش از این مظلوم واقع شود.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در جامعه امروز گفت: تمامی عزیزان و اقشار مختلف جامعه باید علاوه بر مطالعات تخصصی و کاری خود، مطالعات جنبی نیز داشته باشند یکی از این کتب نهج‌البلاغه است که تأثیر فراوانی در زندگی افراد دارد.

امام‌جمعه شهرستان اهر سعه‌صدر را از مسائل مهم دانست و گفت: هر کس در دنیای امروز و به‌ویژه کشور عزیزمان بخواهد صاحب مسئولیتی شود باید سعه‌صدر زیادی داشته باشد که ازجمله شرایط بسیار مهم مدیران جامعه امروز ما و به‌ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است وقتی می گوئیم امیرالمونین، این نظام باید برگرفته از رفتار علوی باشد و طبق فرموده رهبر انقلاب باید از ائمه اطهار الگوبرداری کنیم.

حاجی‌زاده ضمن تبریک روز بهورز به حاضرین در مراسم عنوان داشت: باوجوداینکه با شرایط ایده آل فاصله‌داریم ولی در عرصه بهداشت و درمان هرروز ما بهتر از روز گذشته است و پیشرفت فراوانی داشته‌ایم که در شهرستان اهر نیز این امر مشهود است و این‌ها همه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.