به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جمع زندانیان شهرستان اهر با اشاره به این‌که سیاست قوه قضاییه اصل بر اصلاح، تربیت و کارآموزی زندانیان است، اظهار داشت: با اجرای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی‌بر مهارت‌آموزی و اشتغال مددجویان، ۶۰۰ نفر از زندانیان در زندان اهر مدرک مهارت و اشتغال یافته‌اند. با اخذ مدرک مهارت‌آموزی، زندانیان پس از آزادی امکان اشتغال پیدا می‌کنند.

وی افزود: اجرای برنامه و امورات فرهنگی در زندان اهر به جهت عمل به رویکرد اصلاح و تربیت زندانیان، زندان شهرستان را در این حوزه به سرآمد زندان‌های استان تبدیل کرده است. لذا از کلیه کارکنان و ریاست زندان اهر قدردانی می‌کنم.

رئیس دادگستری اهر بابیان این‌که سیاست و رویکرد قوه قضاییه، کاهش جمعیت زندانیان است، گفت: در قانون پیش‌بینی شده تا برای کاهش جمعیت زندانیان حدالامکان از مجازات جایگزین استفاده شود و قضات در مجازات‌ها از ارفاقات قانونی استفاده می‌کنند تا از جمعیت زندانیان کاسته شود.

نظری ادامه داد: زندانیان ۸ حوزه قضایی منطقه‌ی ارسباران در زندان اهر گذران حبس و تحمل مجازات می‌کنند. با این‌حال قضات دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات حدالامکان سعی می‌کنند تا کسی راهی زندان نشود و در عین حال کار مددجویان به ستاد دیه یا انجمن‌های خیرین کشیده نشود.

وی از آزادی ۲۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مساعدت ستاد دیه استان در زندان اهر طی سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان اهر از ابتدای سال‌جاری توسط انجمن حمایت از زندانیان شهرستان و ۸ نفر دیگر نیز با مساعدت خیرین از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس دادگستری اهر با تأکید بر این‌که اختصاص هزینه مجالس ترحیم اموات از سوی خانواده‌های متوفیان، موجب آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود، خاطرنشان کرد: خانواده‌های متوفیان با اختصاص هزینه مراسمات ترحیم، زمینه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را از زندان اهر فراهم کرده‌اند. که این رویکرد خانواده‌های متوفیان قابل تقدیر است.