به گزارش خبرنگار اهرامروز، جواد رحمتی در نشست بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد، اظهار داشت: راه ارتباطی مناسب یکی از محورهای توسعه اصلی هر منطقه و شهرستان است و بازدیدهایی که امروز داشتیم با توجه به حجم ترافیک در بزرگراه اهر – تبریز در اولویت دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هراندازه‌ای که در تکمیل بزرگراه اهر – تبریز تسریع شود همان اندازه سفر گردشگران به منطقه ارسباران افزایش می‌یابد، افزود: رونق اقتصادی منطقه ارسباران تنها از طریق سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مختلف تحقق نمی‌یابد بلکه وظیفه ما در شرایط فعلی زمینه‌سازی برای رونق گردشگری با تکمیل این بزرگراه است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: وعده‌هایی که مسئولان ذی‌ربط می‌دهند بر اساس ارزیابی‌های بنده اگر با رویه فعلی احداث بزرگراه اهر – تبریز ادامه یابد یقیناً زمان بیشتری صرف می‌شود تا این پروژه تکمیل شود.

رحمتی اضافه کرد: ابتدا بایستی منابع مالی پروژه را تأمین کرده و سپس بر اساس اولویت‌بندی قطعات پروژه بزرگراه اهر – تبریز، برخی از قطعاتی که مهم به نظر می‌رسد آن‌ها را به زیر بار ترافیکی ببریم مخصوصاً نقاط حادثه‌خیز، بعد از این‌ها از استان پیگیری‌ها را جهت تکمیل این بزرگراه انجام دهیم.

برای رونق تولید و اشتغال در شهرستان اهر برنامه‌ریزی شود

وی بابیان اینکه بیشترین قسمت از بزرگراه اهر – تبریز در اختیار شرکت زیرنظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است تا از این طریق منابع مالی پروژه برای حداقل‌ترین زمان تأمین شود، گفت: وظیفه ما ایجاب می‌کند تا به‌صورت مستمر پیگیر روند احداث بزرگراه اهر – تبریز باشیم و قطع یقین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جهت تقویت شرکت زیرنظرش پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود بر لزوم برنامه‌ریزی به جهت رونق تولید و اشتغال در کنار پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر تأکید کرد، یادآور شد: با توجه به اینکه از گذشته پروژه‌های عمرانی مختلفی در سطح استان درحال اجراست اما با این حال که محدودیت منابع مالی داریم اجازه نداده‌ایم پروژه‌های در حال اجرا تعطیل شود و هر یک از این پروژه‌ها که به نتیجه رسید می‌تواند در توسعه شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نقش بسزایی داشته باشد.

رحمتی اضافه کرد: به خاطر اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌ها مسکوت نماند و پروژه‌ها در زمان اجرا مستهلک نشود بایستی تلاش کنیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسند از این‌سو حتی می‌توانیم از ظرفیت استاندار، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بهره لازم را نیز خواهیم برد.

وی، سرانه عمومی هر شهر را به ازای ۱۰۰ نفر یک هکتار اعلام کرد، گفت: یعنی باید با احتساب مراکز خدماتی، رفاهی، آموزشی و مسکونی به ازای هر نفر ۱۰۰ مترمربع وجود داشته باشد و متأسفانه ورودی شهر اهر اگر رویه فعلی پیش برود نه‌تنها جلوه مناسبی به شهر نمی‌دهد بلکه هزینه نگهداری شهر هم بیهوده افزایش می‌یابد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه بنا بر وضعیت فعلی و گسترش نامطلوب محدوده شهری الآن می‌طلبد تا در توسعه حریم شهری قدری محدودیت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که شهر توسط شهرداری اهر انجام می‌گیرد بایستی مبنای تخصصی و کارشناسی داشته باشد نه اینکه خدای‌ناکرده در حق شهروندی اجحاف شود لذا تخصص گرایی و بهره‌گیری از کار کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/