به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، بابک رضی منش با بیان اینکه توسعه فناوری در بخش صنعت و جایگزینی این فناوری ها با نیروی انسانی ظرفیت های این بخش در اشتغال را کاهش داده ‘گفت: بسیاری از کشورها برنامه ریزی گسترده ای برای سوق دادن اشتغال به سمت خدمات انجام داده اند بطوری که سهم حوزه خدمات در اشتغال در دنیا به ۷۰ درصد رسیده است. بنابراین ضروری است که برنامه ریزی و استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه بخش خدمات در ایجاد اشتغال پایدارانجام گیرد .۰

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خداآفرین ‘مهندس رضی منش در جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال شهرستان با تاکید براینکه به منظور تحقق اشتغال پایدار باید سهم خدمات در اشتغال مورد توجه قرار گیرد افزود: با هدایت اشتغال به سمت بخش خدمات با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال ایجاد می شود.

وی در ادامه با تشریح پتانسیل عظیم گردشگری خداآفرین از جمله جنگلهای ارسباران، دریاچه سد خداآفرین، طبیعت بکر این منطقه، گردشگری را مهم ترین و اصلی ترین ظرفیت شهرستان در راستای ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد ودرادامه با تاکید بر ضرورت هدایت طرح های اشتغالزایی در این حوزه افزود؛ شرکت های تعاونی توسعه ای و شرکت تعاونی دهیاران باید با استفاده از ظرفیت تعاون نسبت به ارائه طرح های اشتغالزایی اقدام نمایند.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین از ایجاد ۸ طرح واحد اقامتی بوم گردی در شهر خمارلو و ۱۲طرح واقع در پارک مسافر عاشقلو خبرداد و خواستار تسریع در عملیات اجرایی این طرحها از طریق واگذاری به بخش خصوصی و نیز حمایت دستگاهها از طرحهای اشتغالزایی خدماتی از جمله هتل رستوران و واحدهای اقامتی و رفاهی در شهرستان شد.

مهندس رضی منش همچنین با اشاره به مزایا و موفقیت های حاصل از طرحهای زودبازده مانند پرورش قارچ و گیاهان تزیینی و … بر ارایه و حمایت از طرح های زود بازده شهرستان در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

 معاون فرماندار خداآفرین با اعلام اینکه در آخرین بررسی سامانه کارا در سطح کشور میزان ثبت نام در بخش خدمات ۶ درصد است بر ضرورت تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و روستائیان جهت ارائه طرح های خدماتی و افزایش سهم این بخش از طریق پیاده سازی برنامه های مداخلات توسعه تاکید کرد.

مهندس رضی منش همچنین از تصویب حدود ۲میلیارد تومان طرح اشتغالزایی شهرستان در کارگروه استان خبرداد و افزود ۱۲طرح بعلت معوقات بانکی و موانع دیگر در این کارگروه مورد تصویب قرار نگرفته است بنابراین ضرورت دارد دستگاههای متولی نسبت به رفع موانع اقدام جدی نمایند.

 وی یادآور شد با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان تیرماه ‘دستگاهها برای جذب اعتبارات شهرستان در حوزه اشتغال روستایی و عشایری تلاش نمایند وی افزود: روسای ادارات در خصوص حمایت از طرحهای اشتغالزایی با تدبیر و انعطاف مدیریتی در جهت تسریع در صدور مجوز استعلامات و رفع موانع اقدام نمایند.