به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان اهر بابیان اینکه نگاه جامعه به جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی و کارکنان آن ولایتمداری است، اظهار کرد: جهاد کشاورزی در زندگی و معیشت مردم هم از نظر کمی و کیفی مسئولیت دارد.

امام جمعه اهر با اشاره به نام‌گذاری یک دهه اخیر سال بر مبنای اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری افزود: اگر حکومت و دولت نتوانند در عرصه اقتصادی بر توطئه‌های دشمنان غلبه کنند دشمن سعی می‌کند تا در سایر زمینه‌ها نیز جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کند.

وی، خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در تولید گندم را افتخاری بزرگ برای ملت و نظام اسلامی دانست، گفت: زمانی بود که به دلیل عدم تولید گندم کافی در کشور دست به‌سوی دیگران دراز می‌کردیم اما امروز نه‌تنها در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم بلکه حتی صادرکننده نیز هستیم.

حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که خودکفایی در تأمین نیازهای کشور نمونه بارز شعار انقلاب اسلامی ” استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی ” است، ادامه داد: وقتی بازار کشور مملو از اجناس خارجی باشد چطور می‌توان گفت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی؟ مادامی‌که به حمایت و مصرف کالای ایرانی اعتقاد قلبی نداشته باشیم و اجناس خارجی استفاده کنیم با این وجود نمی‌شود دم از حمایت از کالای ایرانی زد.