به گزارش اهرامروز، ابوالفضل غنی زاده در جمع خبرنگاران به پروژه های عمرانی این شهرستان اشاره کرد و  گفت: از کل اعتبارات، حدود ۱۱۶ میلیارد تومان با همکاری اداره جهاد کشاورزی و اداره حمل و نقل جاده‌ای اهر برای احداث و آسفالت ریزی راه های روستایی و همچنین مرمت جاده های بین مزارع که بعد از سیلاب های اخیر دچار خسارت شده‌اند و همچنین ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای افتتاح طرح های بهداشتی از جمله تجهیز و نوسازی بیمارستان و خانه های بهداشت، اتاق عمل اختصاص یافته است.

وی همچنین افزود: ۴۱ میلیارد تومان نیز در حوزه بنیاد مسکن و انجام طرح های هادی روستایی، ۷۲ میلیارد تومان  برای طرح های خدماتی شهرداری و شورای اسلامی شهر و ۲۵ میلیارد تومان نیز برای طرح های گاز رسانی به روستاها سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه از پیگیری جدی مسئولان و دستگاه قضایی شهرستان اهر در خصوص پرداخت سهم مسئولیت های اجتماعی معادن تشکر کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده به زودی معادن برای بازسازی و نوسازی راه های روستایی از محل پرداخت مسئولیت اجتماعی اقدام خواهند کرد.

غنی زاده با اشاره به اینکه کلیه مدیران ادارات دولتی با همه وجود و تقوای حرفه‌ای به مسئولیت های خود در قبال خدمت رسانی صادقانه به مردم عمل می‌کنند افزود: با پیگیری و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر برای عملیاتی شدن کمربند غربی، عملیات احداث آن آغاز و به زودی با احداث این کمربندی شاهد تردد بیش از ۶۰۰ تا ۸۰۰ خودروی سنگین (معادن و شرکت های وابسته به معادن) خواهیم بود و همچنین  این امر بر کاهش حجم ترافیک در راه های این شهرستان تاثیر خواهد گذاشت.

وی از برگزاری سه مورد جشنواره فرهنگی و ورزشی از جمله جشنواره ورنی، شوی اسب سواری و جشنواره عکس ارسبارن طی سال جاری در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در این راستا طی نشستی که نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان این شهرستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند برای برگزاری این جشنواره ها یک و نیم میلیارد تومان دستور تخصیص اعتبار گرفته شده است که یک حرکت بزرگ در این امر محسوب می‌شود.

فرماندار اهر در ادامه به حل مشکل انتشار بوی بد از محل تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب و رئیس دادگستری و سایر مسئولان ذیربط حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل این مشکل اختصاص پیدا کرد که امیدواریم بزودی با آغاز ساخت فاز دوم این تصفیه خانه شاهد برطرف شدن دغدغه مردم در این خصوص باشیم.

وی همچنین به بحث معادن شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری جدی رئیس اداره صمت این شهرستان خوشبختانه بسیاری از معادن راکد و نیمه تعطیل در راستای افزایش ارزش افزوده و ایجاد فرصت های شغلی به صورت فعال در آمده‌اند و در آینده نزدیک نیز با انجام طرح آمایش معادن از سوی اداره صمت قسمتی از نگرانی و دغدغه مردم در خصوص اتلاف و هدر رفت نیرو و انرژی شهرستان در معادن برطرف خواهد شد.

غنی زاده از صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب و انرژی توسط مردم، ادارات و نهادها تقدیر کرد و ادامه داد: حدود ۷ سال است که منطقه ارسباران و شهرستان اهر با تنش آبی مواجه‌اند و از همان ابتدا رصد و مدیریت مصرف آب در دستور کار ادارات دولتی و دستگاه قضایی قرار گرفت و همچنین در راستای کنترل و مصرف بهینه آب خوشبختانه  تاکنون موفق عمل کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در زمینه آب رسانی سیار به روستاهای فاقد آب شرب، اداره آب منطقه‌ای با استفاده از تانکرهای آب رسانی توانست  مشکل آب شرب ۱۷ روستا را حل کند.

غنی زاده گفت: در شهرستان اهر حدود هشت هزارهکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این مقدار بیشترین تنش آبی درحدود چهار هزار هکتار از باغات پایاب سد ستارخان اتفاق افتاده است و با توجه به تفاهم نامه انجام شده در خصوص حق آبه(تحت فشار یا قطره‌ای)باغات پایاب سد در سال های گذشته شاهد آزاد شدن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب سد برای آبیاری این باغات در روزهای گذشته بودیم و خوشبختانه تاکنون نیز با تدبیر به موقع مسئولان ذیربط و مصرف بهینه مردم در حال عبور از تنش آبی هستیم و اگر این روند تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده ادامه پیدا کند می توانیم از خشکی و تلف شدن درختان جلوگیری کنیم.

وی در ادامه از همکاری سپاه، ارتش و همیاران استانی در تهیه و تحویل تانکرهای آب برای آبیاری و برون رفت صاحبان باغات و مزارع از بحران آبی و آبیاری درختان تشکر کرد و افزود: استاندار آذربایجان شرقی نیز حدود ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان اهر اعطا کرد که بیشتر این کمک ها برای آب رسانی به ۱۱ روستای فاقد آب شرب در پایاب سد ستارخان هزینه شد.

فرماندار اهر همچنین جمهوری اسلامی ایران را کشوری مقتدر در منطقه برشمرد و گفت: کشور ایران با همه پیشرفت هایی که در حوزه تجهیزات نظامی، هوا، فضا  داشته، امروز با تمام اقتدار توانسته در آب های آزاد و بین المللی با کشتی ها و ناوشکن های خود معادلات آمریکا و دشمنان را به هم ریخته و با اقتدارتر از همیشه در مسیر پیشرفت و بالندگی گام بردارد.

انتهای پیام