به گزارش اهرامروز، رسول خدابخش در دیدار خبرنگاران تسنیم آذربایجان شرقی با فرماندار کلیبر، با تاکید بر ساماندهی اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرستان کلیبر، اظهارداشت:گردشگران خارجی و داخلی به منظور استفاده از طبیعت بکر و دیدنی این شهرستان اقامت خود را در فضاهای طبیعی انتخاب می‌کنند و ضروری است باهدف بهبود خدمات به گردشگران داخلی و خارجی طرح ساماندهی اقامتگاه‌های بوم گردی در این شهرستان اجرایی شود.

وی افزود: بر اساس رصدهای انجام‌شده در ایام نوروز و تعطیلات سال‌های گذشته مسافران و گردشگران خارجی محل اقامت خود را از بین خانه‌های محلی و روستایی انتخاب می‌کنند و در این خصوص به منظور نظارت و به‌ویژه صدور مجوز برای این واحدهای اقامتی و تفریحی طرح ساماندهی اقامتگاه‌های بوم گردی در این شهرستان اجرا می‌شود.

فرماندارکلیبر در ادامه اضافه کرد: تا به امروز بیش از ۴۰ واحد اقامتی بوم گردی در این شهرستان ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۲۶ واحد اقامتی موفق به دریافت پروانه فعالیت شده و تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن کلیه واحدهای اقامتی بوم گردی در این شهرستان دارای مجوز فعالیت باشند.

خدابخش از افزایش بیش از ۸۶۰ درصدی اقامت و اسکان در کلیبر همزمان با رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: اقامت شبانه گردشگران در کلیبر از ۴۰۳۷ نفر در سال گذشته به بیش از ۳۵۰۰۰ نفر در سال جاری افزایش یافته که رشد بسیار چشمگیر است و تلاش می‌کنیم با تقویت بوم گردی و اسکان بومی مقدار ماندگاری و اقامت گردشگر در کلیبر را افزایش دهیم.

فرماندارکلیبر در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در این شهرستان، اظهارکرد: بیست و پنجمین دوره از جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در بخش‌های اسب سواری، بانوان بالباس‌های سنتی بومی، محلی عشایری آقایان، مسابقه دوی ۸۰۰ متر آقایان، مسابقه طناب‌کشی مردان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری در قشلاق “هارنای” روستای نجف تراکمه بخش آبش احمدکلیبر برگزارمی شود.

خدابخش در پایان با تاکید بر معرفی این شهرستان از طریق رسانه‌ها،یادآور شد: شهرستان کلیبر دارای پتانسیل‌های زیادی بوده که متأسفانه معرفی‌های لازم از طریق رسانه‌ها انجام نشده است که انتظار می‌رودهمزمان با رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ پتانسیل‌های دیدنی این شهرستان نیز به اطلاع گردشگران خارجی و داخلی برسد.

به گزارش تسنیم، بیست و پنجمین دوره از جشنواره فرهنگی ورزشی ۱۴اردیبهشت ماه سال جاری در کلیبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/