به گزارش اهرامروز، تورج اسمعیل زاده در نشست مشترک دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اهر با اشاره به این‌که جامعه با مشورت و همفکری توسعه‌یافته و در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در آیه‌هایی از قرآن کریم به شورا تأکید بسیاری شده به‌طوری که با مشورت و همفکری می‌توان به جامعه‌ای ایده آل و توسعه‌یافته دست‌یافت.

وی افزود: اعتباراتی که به دهیاری روستاها برای توسعه، عمران و آبادانی در طول پنج سال گذشته از دولت تدبیر و امید تخصیص‌یافته در مقایسه با ۱۰ سال گذشته پیش از دولت یازدهم، اعتبارات دهیاری‌ها بیش از ۴ برابر افزایش‌یافته است.

بخشدار بخش مرکزی اهر بابیان اینکه نگاه دوت تدبیر و امید به روستاها نگاه وسیع و متفاوت است، ادامه داد: در حاضر در کنار عمران و آبادانی روستاها، توجه به زیباسازی و مدیریت پسماند روستاها ضرورت دارد چراکه معتقدیم سیمای زیبایی از روستاها نشان دهیم.

اسمعیل زاده اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی دمکراسی حاکم است و مردم طی انتخابات خادمان خود را انتخاب می‌کنند و وقتی روستائیان شورا را انتخاب می‌کنند طبیعتاً در مقابل آن انتظاراتی نیز دارند لذا بایستی شوراها که عصاره ملت هستند باید به خواست مردم احترام گذشته و مطالبات آن‌ها اجابت کنند.

وی با ذکر این‌که از دهیاران و شوراهای روستایی انتظار می‌رود تا بافت‌های قدیمی و جدید و طرح هادی روستایی را حفظ نمایند، گفت: برای هر روستا محدوده‌ای تعریف‌شده لذا از دیگر وظایف دهیاران و شوراها جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل و خارج از محدوده روستاهاست به‌طوری که دستگاه‌های خدمات رسان نمی‌توانند به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات انشعابی ارائه دهند.

بخشدار بخش مرکزی اهر در ادامه خطاب به روستائیان و کشاورزان، گفت: تنها به کشاورزی و دامداری اکتفاء نکنید بلکه شما می‌توانید حتی در روستاها با بهره‌گیری از تسهیلات کارآفرین و صنعت‌گر باشید، دولت در راستای حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت می‌کند روستائیان این ظرفیت را دارند و می‌توانند کارآفرین نیز باشند.

اسمعیل زاده با انتقاد از این‌که شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی شهرستان اهر نه منحل شده و نه فعال است بلکه راکد مانده است، تصریح کرد: شرکت تعاونی دهیاران برای هر شهرستانی نقطه قوت محسوب می‌شود ولی در اهر بایستی از ظرفیت این شرکت برای عمران و آبادانی روستاها استفاده شود.

انتهای پیام/