به گزارش خبرنگار اهرامروز، شهرام شفیعی در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر با اشاره به اینکه یکسری قوانین دست و پاگیر گاهاً در امور جاری اختلال ایجاد می‌کند ولی ما سعی می‌کنیم تا موانع را رفع کنیم، اظهار داشت: سعی می‌کنیم تا شعارهای اشتغال را عملیاتی کرده و اجازه ندهیم نخ توسعه پایدار از دستمان رها شود تا در ۱۵ سال آینده به مشکلاتی بیش از الان مواجه باشیم.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در ادامه خطاب به مدیر جهاد کشاورزی اهر افزود: دام‌پروری جزو مشاغلی است که آب بیشتری مصرف می‌کند ولی چون زیرساخت‌های توسعه در سایر حوزه‌های منطقه قره‌داغ وجود ندارد قبول می‌کنیم تا دام‌پروری در منطقه توسعه‌یافته و از آن حمایت شود.

وی ادامه داد: وقتی مجلس قانون جامع دام‌پروری را تصویب کرد و در مرحله اجرا به سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ارجاع شد مجوزها با نظارت دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص جهاد کشاورزی صادر می‌شد و همان قوانین و دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کردند و ما به روش واگذاری اختیارات دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی انتقاد داریم.

شفیعی تأکید کرد: اکنون اگر بخواهیم مجوزی در رابطه با دامداری صادر کنیم ابتداعاً باید از ۷ دستگاه و ارگان استعلام انجام دهیم تا نظر مثبت دستگاه‌ها را بگیریم و اگر نظر مثبت ندهند هر کسی که در سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی مجوز را صادر کرده متخلف شناخته می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی بابیان این‌که فشارهای زیادی از شهرستان‌ها در رابطه با بحث اشتغال و معیشت را متحمل می‌شویم، گفت: بعضاً مجبور می‌کنند تا مجوزی برای واحدهای کوچک که هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد را صادر کنیم و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی است که باید توجیه‌پذیر بودن یا نبودن طرح‌ها اعلام کند.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه دامداری‌های کوچک در شهرستان‌های آذربایجان شرقی تأکید کرد و یادآور شد: ما مشکلی در توسعه دامداری‌های کوچک در شهرستان‌ها نداریم اما حداقل دستگاه‌ها می‌توانند برای تحقق این امر تسهیلات به دامداران پرداخت کنند.

شفیعی با تأکید بر اینکه روستاهای آذربایجان شرقی ظرفیت بالقوه‌ای برای ایجاد واحدهای گلخانه‌ای کوچک دارند، بیان داشت: توسعه و ایجاد واحدهای گلخانه‌ای کوچک در روستاها می‌تواند به‌قطار در حال حرکت توسعه پایدار بخش کشاورزی و تولید شتاب دهد، لذا انتظار می‌رود مسئولان شهرستان‌ها زمینه را برای ایجاد واحدهای گلخانه‌ای کوچک و دامداری‌های کوچک توأم با پرداخت تسهیلات تسهیل کنند.