به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان اهر، دکتر حامد عباسپور عرشی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت از عملکرد اکیپ‌های نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان در روز عید سعید قربان تقدیر و تشکر نمود.

وی افزود دو اکیپ بازرسی دامپزشکی ثابت با استقرار در کشتارگاه دام و محل اداره و دو اکیپ سیار به همراهی ناظرین ذبح شرعی مسئولیت بازرسی بهداشتی از لاشه‌های قربانی در سطح شهر را برعهده داشتند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همچنین از بازرسی ۱۸۱ راس دام زنده و ۲۶۸ راس لاشه دام در جریان این نظارت و ضبط و اصلاح تعدادی از آلایشات مربوطه خبر داد.

شایان ذکر است دام‌های قربانی مربوط به کمیته امداد امام (ره) با هماهنگی قبلی و با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان توسط اکیپ‌های این اداره قبل از کشتار و بعد از کشتار معاینه و بازرسی شدند.

در پایان دکتر حامد عباسپور عرشی ذبح دام در معابر و خیابان‌ها را موجب آلودگی زیست محیطی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت امکان، از سال آینده، شهروندان عزیز دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دام ذبح کنند، چراکه ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی سبب، ایجاد آلودگی‌های ثانویه در گوشت استحصالی و نیز ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی در معابر عمومی و انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و از جمله تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو خواهد شد.

انتهای پیام/