به گزارش خبرنگار اهرامروز، بهبود سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره اعتراض مدیران باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان اهر در خصوص اخذ مالیات، اظهار کرد: اخیراً جلسه‌ای مشترک بین اداره ورزش و جوانان و امور مالیاتی با مدیران باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی اهر در زمینه بررسی مشکلات باشگاه‌ها نسبت به اخذ مالیات برگزار شد و متأسفانه نتیجه‌ای که بتواند مشکلات باشگاه‌ها رفع کند از این جلسه گرفته نشد.

وی افزود: این جلسه که می‌بایست حداقل خواسته مدیران باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان اهر اجابت می‌شد مشاهده کردیم نه‌تنها این‌گونه نشد بلکه مصوبات جلسه نیز به نفع امور مالیاتی برای اخذ مالیات از باشگاه‌ها شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: بنده به نمایندگی از مدیران باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی اعتراض مدیران باشگاه‌ها را به فرماندار رساندم، این در حالی است که اخذ مالیات از باشگاه‌های ورزشی پیش از این معنی نداشت و اخیراً امور مالیاتی را مکلف به دریافت مالیات از باشگاه‌های ورزشی کرده‌اند از این‌سو مدیران باشگاه‌ها خواستار معافیت مالیاتی هستند.

نباید به باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی به دید محل اشتغال‌زا و یا درآمدزایی نگاه کرد

سعادتی بابیان اینکه نباید به باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی به دید محل اشتغال‌زا و یا درآمدزایی نگاه کرد، گفت: باشگاه‌های ورزشی که راه‌اندازی می‌شوند به‌تبع آن باید هزینه‌های اجاره محل، لباس ورزشی و حتی برگزاری مسابقات را نیز پرداخت کنند به‌طوری که در باشگاه‌های ورزشی و فرهنگی درآمدی وجود ندارد که بخواهند برای آن مالیات هم پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: خواسته مدیران باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان اهر معافیت مالیاتی است به‌طوری که گفته‌اند اگر این خواسته اجابت نشود قصد تعطیلی باشگاه‌ها را به نشانه اعتراض دارند و خواسته بنده از آن‌ها این بود که فعلاً به این اقدام دست نزنند چراکه اگر این اقدام صورت گیرد و باشگاه‌ها تعطیل شوند تبعاتی نیز در جامعه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار اهر، اضافه کرد: رئیس امور مالیاتی شهرستان اهر نیز قول داده در صورتی که مدیران اظهارنامه مالیاتی باشگاه‌ها در موعد مقرر تسلیم کنند ریالی از آن‌ها مالیات گرفته نمی‌شود ولی اگر اظهارنامه تسلیم نشود جریمه نیز از باشگاه‌ها گرفته‌شده و به دنبال آن مشکلاتی دیگر هم به وجود می‌آید.

انتهای پیام/