به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی در آیین تجلیل از قضات حائز رتبه برتر منطقه ارسباران که در سالن شهید تندگویان فرمانداری اهر برگزار شد اظهار داشت: هر کسی که در قوای سه‌گانه در راه رضای خداوند متعال برای مردم خدمت بی‌منت ارائه کرده‌اند نیز باید تقدیر شوند و قضات عادل و تلاش‌گر دستگاه قضایی یکی از نمونه‌های خدمتگزاران صدیق هستند.

وی با اشاره به این‌که قضات و مسئولان تشکیلات قضایی شهرستان کلیبر در رسیدگی به شکایات مردمی و پرونده‌های وارده کوتاهی یا تعلل نمی‌کنند، افزود: بعضاً شاهدیم قضات پرونده‌ها را خارج از ساعات اداری و در منزل بررسی می‌کنند این مهم نشان می‌دهد که قضات ما خدمت به مردم را محدود به ساعات اداری نمی‌کنند.

امام جمعه کلیبر اضافه کرد: باید خدارا شاکر باشیم که دین اسلام زمینه حکم‌فرمایی ولایت‌فقیه را در کشور فراهم کرده است در حالی که کشوری وجود ندارد تا ولایت‌فقیه و اسلام عدالت‌خواه بر آن حکم‌فرما شود.

موسوی بیان داشت: استکبار جهانی برای نابودی اسلام و ولایت در کشورمان ۴۰ سال است که توطئه‌چینی و برنامه‌ریزی می‌کند ولی به برکت وجود رهبری مدبر، هوشیار و عدالت‌خواه تمامی توطئه‌های دشمنان استکباری را نقش برآب می‌کند.

وی با ذکر این‌که اغلب کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر همکاری جمهوری اسلامی نباشد منطقه و حتی جهان به ناامنی کشیده می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران این مفتخر است که توانسته چهره پلید استکبار جهانی و در راس آن رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا را آشکار سازد، این در حالی است که تا پیش از این آمریکایی‌ها مدعی پیشتازی در حقوق‌بشر بودند ولی دیدیم در یمن، عراق، سوریه و … چگونه حقوق‌بشر را زیرپا گذاشتند.

امام جمعه کلیبر در ادامه سخنان خود بابیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قوانین الهی است، گفت: دستگاه قضایی و قضات جمهوری اسلامی نباید بین قوی و ضعیف، فقیر و غنی تفاوت قائل شوند چراکه دستگاه قضایی مجری قوانین الهی است.

موسوی بر لزوم برخورد قاطع و انقلابی دستگاه قضایی با اختلاس‌گران و اخلال‌گران نظام اقتصادی در کشور تاکید کرد و افزود: نابسمانی‌های بازار، اخلال در نظام اقتصادی و اختلاس که بر اثر سوءمدیریت برخی‌ها به وجود آمد به اعتماد مردم لطمه وارد کشده است لذا انتظار می‌رود همان‌گونه که دستگاه قضایی با اختلاس‌گران و اخلال‌گران نظام اقتصادی برخورد قاطعی داشته به آن در راستای جلب اعتماد عمومی ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه قضات برجسته، شجاع و عدالت‌گستر بایستی تشویق شوند خاطرنشان کرد: قضات کشور ما بین قضات سایر کشورها تفاوت‌های بسیاری دارند و قابل مقایسه نیستند.

انتهای پیام/