به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر که با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به اینکه سهم شهرستان اهر از تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال گذشته ۶ میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در این خصوص نزدیک ۲۹ میلیارد تومان با ۲۰۵ طرح به بانک‌ها معرفی شدند و از این میزان ۳۶ طرح با حدود ۱۵ میلیارد تومان توانستند تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: شهرستان اهر در پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بعد از تبریز در رتبه دوم استانی قرارگرفته است و این مهم با همراهی دستگاه‌ها و بانک‌های عامل تحقق یافت.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه اعتبارات اشتغال فراگیر برای آذربایجان شرقی ۸۷۳ میلیارد تومان بود، گفت: با توجه به اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر به‌صورت شناور بود برای شهرستان‌ها سهمی در نظر نگرفته‌اند در این میان ۱۸۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان در کمیته فنی شهرستان مورد تصویب قرار گرفت و از این تعداد ۵۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۲٫۳۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۸۸ نفر تسهیلات پرداخت شد.

محمودی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی ۳۱۶ طرح و با اعتبار ۳ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی به تصویب رسید ولی بانک‌ها برای ۸۳ طرح مشاغل خانگی یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان با اشتغال‌زایی ۳۰۷ نفر تسهیلات پرداخت کردند.

وی با انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: بانک‌های رفاه، تجارت و سپه اهر در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اصلاً همکاری نکردند و موجب شد تا نامه‌ای با امضاء استاندار آذربایجان شرقی به معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران عامل این بانک‌ها ارسال و مراتب عدم همکاری اطلاع داده شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با ذکر اینکه در اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی سهم شهرستان اهر ۱۵۰ نفر است، بیان کرد: تا به حال ۷۱ نفر به واحدهای واجد شرایط معرفی شده‌اند که در این حوزه نیز شهرستان اهر بعد از تبریز در رتبه دوم استانی قرار دارد.

محمودی در ادامه کمبود نقدینگی و تسهیلات را از جمله موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران شهرستانی عنوان کرد و گفت: کارگروه اشتغال استان مصوب کرده که بانک‌ها می‌توانند ۳۰ درصد به تسهیلات سرمایه‌گذاران اضافه کنند اما در این بحث نیز برخی بانک‌ها همکاری می‌کنند و برخی دیگر از بانک‌ها می‌گویند باید از پایتخت ابلاغ داشته باشیم لذا انتظار می‌رود موانع افزایش تسهیلات سرمایه‌گذاران برطرف شود.

فرماندار شهرستان اهر ابراز داشت: اینکه شهرستان اهر قطب دامداری و دام‌پروری گفته می‌شود غیرقابل کتمان است و اغلب معیشت مردم این منطقه از طرق دام‌پروری تأمین می‌شود اما اخیراً گفته‌شده تا به دامداری‌های سنتی و غیر صنعتی تسهیلاتی داده نمی‌شود بر همین اساس تقاضا داریم با تصمیم عدم پرداخت تسهیلات به دامداری‌های سنتی معیشت دامداران در معرض تهدید قرار نگیرد.

انتهای پیام/