به گزارش خبرنگار اهرامروز، روح‌الله علی‌مددی در جشن حمایت و نسیم مهر و مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر با اشاره به اینکه احسانات و انفاقات خیرین و مردم در قبال تأمین نیازهای خانواده‌های نیازمند زندانیان امر پسندیده است، اظهار داشت: همه ما عائله پروردگار متعال هستیم اما در این میان هر کس وظیفه‌ای در قبال همدیگر دارد و لازم است تا دولت و دولتمردان نسبت به نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس اداره امور فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های آذربایجان شرقی افزود: کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان فرصتی است که نصیب همگان نمی‌شود چراکه یاری‌رساندن به هم نوع نه‌تنها در این دنیا بلکه در آخرت نیز توشه برای ما خواهد بود.

وی از تربیت ۲۰۰۰ حافظ قرآن کریم در زندان‌های آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: این ۲ هزار زندانی در شهرستان‌های آذربایجان شرقی حافظ قرآن کریم از یک تا ۳۰ جزء هستند و جالب‌تر این است که در بین حافظان ۷ زندانی حافظ قرآن وجود دارد که بی‌سواد مطلق هستند اما حفظ قرآن را به‌خوبی آموخته‌اند.

علی‌مددی به بسته‌های تشویقی زندانیان در حفظ قرآن کریم از سوی خانواده‌های آن‌ها نیز اشاره کرد، بیان داشت: اگر زندانی حافظ قرآن بتواند به هر یک از اعضای خانواده خود حفظ قرآن را بیاموزد و در آزمون خارج از زندان مورد قبول واقع شود زندانی به مرخصی تشویقی می‌رود.

رئیس اداره امور فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های آذربایجان شرقی بابیان اینکه زندان‌های آذربایجان شرقی، زندان‌های سابق نیست که زندانیان مسائل دیگری را بیاموزند بلکه اصلاح و تربیت بر امور زندانیان حاکم است، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از زندانیان آذربایجان شرقی حافظ کل نهج‌البلاغه هستند.

وی ابراز داشت: ۲۰۰ نفر از زندانیان مشغول به تحصیل در مقاطع اول ابتدایی تا دانشگاه در آذربایجان شرقی داریم که با هزینه اداره‌کل زندان‌های استان تحصیل می‌کنند البته سازمان زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و تربیتی خود را به‌خوبی انجام می‌دهد اما در این میان زندانیان نیاز عاطفی هم دارند.

علی‌مددی اضافه کرد: شاید حمایت‌های مادی خیرین و مردم و سبد کالای یک‌صد هزار تومانی بتواند یک ماه خانواده زندانی را از آسیب‌های جامعه و نیازمندی‌ها به دور نگه دارد اما باید قبول کنیم که نیازهای عاطفی با هیچ‌چیز قابل جبران نیست

رئیس اداره امور فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امروزه برخی آسیب‌های اجتماعی در صورتی که مسئولان و خیرین ورود نکنند هیچ‌کسی از گزند این آسیب‌ها در امان نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: آنچه که بیشتر از تمامی مسائل خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند آسیب‌های اجتماعی است و حتماً لزومی ندارد که بگوییم این امر وظیفه فلان دستگاه و سازمان است بلکه وظیفه‌داریم در هر مقامی هستیم ورود پیدا کنیم.