به گزارش اهرامروز، سردار نعمان غلامی با اشاره به اینکه بحران آب و خشکسالی به یکی از مشکلات اساسی در جهان تبدیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر، اکثرکشورهای جهان با بحران آب آشامیدنی و کشاورزی مواجه هستند که یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل، نوع برخورد با محیط جغرافیایی و نحوه بهره برداری از آب‌هاست که چنین شرایطی را حاکم ساخته و منجر به خشکسالی و افزایش دمای زمین و سایر مشکلات شده است.

وی افزود: در حال حاضر، بحران آب در مرحله خطرناکی قرار دارد و راه مقابله با چنین بحرانی، کمک گرفتن از مردم در حوزه آبخیزداری و توسعه پوشش گیاهی در روستاهای کشور است و در این راه، مردم می‌توانند نقش اثرگذاری داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: در شرایط فعلی، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری مهم و ضروری به نظر می‌رسند که متاسفانه در طول سالیان گذشته، کمی به فراموشی سپرده شده بودند و می‌توان با ذخیره سازی این آب‌ها در مناطق روستایی،باعث توسعه کشاورزی در روستاها شد.

وی اضافه کرد: یقیناً اگر روستایی با مشکل آب کشاورزی مواجه باشد، به موازات آن مهاجرت از روستا به شهرها افزایش می‌یابد و آثار مخربی به وجود خواهد آمد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده ، توسعه آبخیزداری و آبخوان داری و مهار آب‌های چشمه‌ها و همچنین آبیاری زمین‌های کشاورزی به صورت قطره‌ای، یکی از الویت هاست که می‌تواند در شرایط فعلی بحران آب، اثرگذار باشد و یکی از الویت های سپاه و بسیج است.

سردار غلامی با اشاره به پروژه نیمه کاره آبخیزداری روستای استیلی(اسطلو) در شهرستان سراب، اظهار داشت: بنده از جزئیات این پروژه دقیقاً مطلع نیستم اما یقیناً اگر پروژه نیمه کاره آبخیزداری روستای استیلی(اسطلو)در شهرستان سراب برای حل مشکل آب کشاورزی بوده و نیاز به تکمیل شدن دارد، می‌تواند یکی از الویت های سپاه و بسیج باشد و قطعاً این موضوع را به مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی انتقال خواهیم داد تا تحقیقات بر روی پروژه آبخیزداری روستای استیلی را در الویت خود قرار دهد و اگر سپاه می‌تواند نقشی در تکمیل این پروژه ایفا کند، قطعاً اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/