به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدصادق پورمهدی نیز در دیدار با فرماندار، شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان اهر اظهار داشت: در بحث توسعه شهرستان‌ها، باید با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه، درصدد حل مشکلات آن برآمد.

وی با اشاره به اینکه باید عوامل سرعت بخشیدن به پیشرفت و توسعه شهرستان اهر را بررسی کنیم گفت: باید بررسی کرد و دید که چرا عمده جمعیت شهرستان اهر به شهرها و استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند و اینکه چگونه این افراد می‌توانند با حضور در شهر و زادگاه خود به پیشرفت آن کمک نمایند.

پورمهدی با ذکر اینکه اهری‌های مقیم سایر شهرها و استان‌های کشور می‌توانند با سرمایه‌گذاری در زادگاه خود در رشد آن مؤثر باشند ابراز داشت: همه ما مسئولین وظیفه‌داریم تا با همکاری شهروندان اهری تا جایی که می‌توانیم در راستای ایجاد اشتغال و استفاده از نخبگان دارای ظرفیت اهری تلاش کنیم و موانع را از سر راه آن‌ها برداریم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی «توسعه گردشگری» را یکی از راه‌حل‌های توسعه شهرستان اهر دانست و عنوان کرد: شهرستان اهر در تمامی بخش‌های فرهنگی و گردشگری دارای استعدادها و ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای است که با استفاده از آنان می‌توان تحول چشمگیری را در آینده منطقه ایجاد نمود.

وی در پایان گفت: شهرستان اهر با وجود مناظر طبیعی، تاریخی و سایر توانمندی‌ها مانند صنایع‌دستی و آثار هنری، در کنار قرار گرفتن در شاهراه گردشگری استان، می‌تواند با جذب گردشگران از سراسر منطقه در ایجاد اشتغال تحول بزرگی ایجاد کند شورای اسلامی و شهرداری نیز باید در تمامی امور و فعالیت‌های خود مسائل و نیازهای گردشگری را مد نظر قرار دهد و همیشه در فکر یافتن راه‌های جدیدی برای توسعه این امور باشد.

انتهای پیام/