به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالقاسم سلطانی در نشست بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد، اظهار داشت: در دوران مسئولیتم از این‌که بتوانیم یک کیلومتر هم راه دسترسی مناسب روستایی و بین‌شهری و حتی بزرگراه تحویل مردم آذربایجان‌شرقی دهم افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در کشور تناقضات بسیاری را می‌بینیم این در حالی است که جاده‌ای داریم روزانه ۲۰۰۰ تردد به خود نمی‌بیند اما به بزرگراه تبدیل می‌شود، افزود: از سوی دیگر جاده‌ای مثل جاده تهران – آمل که به آن جاده هراز گفته می‌شود روزانه ۷۰ هزار تردد دارد اما با گذشت سالیان سال هنوز به بزرگراه تبدیل نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: جاده اهر – تبریز که روزانه بیش از ۳۵ هزار تردد در آن ثبت می‌شود و ترددها عملاً بیش از ظرفیت این جاده است و به‌نوعی می‌توان گفت تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

شهر اهر در حد تراکم گسترش یابد

سلطانی ادامه داد: در کشور به هیچ شرکتی یا خصوصی و یا دولتی ۳۵ کیلومتر جاده تحویل نمی‌دهند که آن را به بزرگراه تبدیل کند به‌طوری که هدف وزارت راه و شهرسازی از تحویل ۳۵ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز به شرکت سامان محیط شرکت زیرنظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این بود که از طریق فاینانس احداث شود اما بنا دلایلی نشد تا این بزرگراه از طریق فاینانس احداث شود.

وی در ادامه بابیان اینکه وقتی پروژه راه‌سازی را به مناقصه ارجاع می‌دهیم شرکت می‌بیند ضمانت آن دو یا سه‌ساله است پا پس می‌کشد، گفت: اما در هر حال تکمیل و تحویل کامل بزرگراه اهر – هریس – تبریز که جزو مطالبات مردم است در اولویت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان‌شرقی که یکی از مصوبات مربوط به محلات شهر اهر است، برگزار می‌شود تا مسائل و مشکلات، نقاط ضعف و قوت ستاد بازآفرینی شهری در قابل بافت‌های فرسوده شهر اهر مورد بررسی قرار گیرد.

سلطانی خطاب به شهردار اهر گفت: در حد تراکم شهر را گسترش دهید و مشکلات و نقاط ضعفی را که در خصوص توسعه شهری اهر به وجود آمده و موجب شده اکنون پولی برای مدیریت شهر اهر نماند با دقت بررسی کنند لذا انتظار داریم شهرداران بیهوده شهرها را توسعه ندهند تا الآن در تأمین هزینه‌ها و خدمات عاجز بمانند.

انتهای پیام/