به گزارش خبرنگار اهرمروز، زاهد محمودی در جشن گل‌ریزان شهرستان اهر ویژه زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد، کمک به آزادی ۵۹ زندانی محکومین مالی و جرائم غیرعمد طی سال گذشته در اهر را اقدامی ارزشمند دانست، اظهار داشت: شاید آمار چشمگیری نباشد اما وقتی می‌بینیم ۵۹ خانواده با بازگشت سرپرستشان به جمع خانواده آن‌چنان خوشحال می‌شوند آن‌وقت متوجه می‌شویم که خیرین شاهکار کرده‌اند.

وی افزود: وقتی خیرین در مراسمات و مناسبت‌های مختلفی همچون جشن گل‌ریزان حضور فعالی دارند و برای آزادی زندانیان مجدانه تلاش می‌کنند نشان می‌دهد که خیرین در قبال زندانیان و خانواده‌های آن‌ها احساس تکلیف و وظیفه می‌کنند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه بزرگ‌ترین اقدام هر انسان مشارکت در کارهای حسنه و خیرخواهانه است، گفت: مهم نیست هر کسی چه میزان به جشن گل‌ریزان و آزادسازی زندانیان محکومین مالی هزینه می‌کند بلکه مهم نفس عمل خیرین و مردم و حضور فعال در امور خیریه است.

محمودی اضافه کرد: کمک واحدهای صنعتی و معدنی و تولیدی منطقه به جشن گل‌ریزان و ستاد دیه آذربایجان شرقی در راستای آزادسازی زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد نشان‌دهنده توجه این واحدها به کارهای حسنه است.

فرماندار شهرستان اهر، جشن گل‌ریزان و رفع مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان را ترویج فرهنگ انفاق در جامعه عنوان کرد، گفت: لازم است تا با مشارکت و حضور فعال در این‌گونه جشن‌ها فرهنگ انفاق و حس نوع‌دوستی در جامعه ترویج و تقویت شود چراکه با این اقدام و درک درست از شرایط و مشکلات نیازمندان می‌تواند به ترویج و گسترش فرهنگ انفاق و احسان مؤثر واقع شود.

محمودی با تأکید بر اینکه کمک به زندانیان نیازمند و آزادی آن‌ها در واقع نجات خانواده او از آسیب‌های اجتماعی به‌حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: فرخ‌زاد خریدار سهام کارخانه ماشین‌سازی تبریز امروز نیز به مناسبت برگزاری جشن گل‌ریزان در اهر کمک ۲۰ میلیون تومانی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌کند.

گفتنی است، جشن گل‌ریزان شهرستان اهر در حالی برگزار شد که خیرین هنگام کمک به آزادی زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد لبخند بر لب داشتند و با رضایت در راه آزادی زندانیان سنگ تمام گذاشتند به‌طوری که در این جشن ۱۵۰ میلیون تومان جمع‌آوری و زمینه آزادی ۴۶ زندانی فراهم شد.

البته معدن مس سونگون در جشن گل‌ریزان شهرستان اهر سهم ۴۰ میلیون تومانی و معادن مس انجرد و مس مزرعه اهر نیز هر کدام ۱۰ میلیون تومان به جشن گل‌ریزان تحویل دادند، این در حالی است که مالک کارخانه ماشین‌سازی تبریز که اصالتاً اهری است به جشن گل‌ریزان ۲۰ میلیون تومان کمک کرد.