به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در دیدار مردمی در مسجد ابواسحاق، اهل‌بیت (ع) را الگویی برای مسلمانان عنوان کرد و گفت: اگر امروز مشکلاتی داریم و در خانواده‌ها اختلاف داریم بخشی از آن به عدم توجه از سیره ائمه اطهار (ع) غفلت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اصل وظیفه دستگاه قضایی، خدمت به مردم است، افزود: مسئولان قضایی و قضات دادگستری شهرستان اهر برای دیدار چهره به چهره با مردم در مساجد حضور می‌یابند و این دیدارها عمدتاً به منظور رسیدگی به درخواست‌ها و مسائل مطرح شده از سوی مردم است.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: تاکنون در چندین مسجد به همراه قضات دادگستری حضور یافته‌ایم و قصد داشتیم پیش‌تر در مسجد ابواسحاق حضور یابیم که مصادف با ماه مبارک رمضان شد و در این دیدارها به هر موضوع و مشکلی که مطرح شود در حد و اختیارات قضایی به ان رسیدگی می‌کنیم ولی اگر در اختیارات ما نباشد موضوع را به مسئول مربوطه انتقال می‌دهیم.

نظری از برگزاری جشن گل‌ریزان ویژه زندانیان جرایم غیرعمد مصادف با ۳۱ اردیبهشت‌ماه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: زندانیان جرایم غیرعمد، زندانیانی هستند که یا نتوانسته‌اند مهریه یا بدهی خود را پرداخت کنند یا در حوادث رانندگی محکوم به پرداخت دیه شده‌اند که باز توان پرداخت آن را نداشتند محکوم به حبس شده‌اند، می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی فردی که مرتکب جرایم غیرعمد اعم از محکومین مالی همچون مهریه، چک برگشتی، بدهی مالی و حوادث رانندگی شده و به زندان می‌رود علاوه بر زندانی، خانواده آنها نیز با مشکل مواجه می‌شوند چون عمدتاً سرپرست خانوار در زندان به سر می‌برد و عملاً خانواده بدون سرپرست می‌ماند که هر ساله برای آزادسازی این زندانیان جشن گل‌ریزان برگزار می‌کنیم تا با همکاری مردم عزیز و خیرین بتوانیم این زندانیان را به آغوش خانواده بازگردانیم.

رئیس دادگستری اهر گفت: مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در واقع مشارکت در امر خداپسندانه برای خوشنودی خانواده‌های زندانیان است که اگر قدر در این جشن بتوانیم از زندانیان آزاد کنیم قطعاً راه دوری نمی‌رود، لذا از مردم بزرگوار و خیرین شهرستان اهر برای مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دعوت می‌کنیم.

به گزارش اهرامروز، جشن گل‌ریزان ویژه زندانیان جرایم غیرعمد ۳۱ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید تندگویان فرمانداری شهرستان اهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/