به گزارش خبرنگار اهرامروز، تورج اسمعیل‌زاده در همایش شوراهای روستایی شهرستان اهر با اشاره به نهاد شوراها نمونه‌ای مردم‌سالاری و دمکراسی در جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: از دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب همواره شورا و مشورت مورد تاکید امام راحل و انقلابیون بود به طوری که امام خمینی(ره) در زمان تبعید دستور تشکیل شورای انقلاب را صادر کرده بودند.

وی، تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا را از فرمان‌های تاریخی امام خمینی(ره) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تا سال ۷۷ جهاد سازندگی وقت شوراهای روستایی از ریش‌سفیدان روستاها انتخاب می‌کرد و در همان سال رئیس دولت اصلاحات اولین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را برگزار کرد.

بخشدار بخش مرکزی اهر بابیان اینکه نباید اجازه دهیم عده‌ای به بهانه‌های واهی به نهاد شوراها که یکی از اصول نظام مردم‌سالاری جمهوری اسلامی است ضربه بزنند، گفت: نمی‌توان منکر شد که در جامعه مشکلات وجود ندارد ولی می‌توانیم با همفکری و تعامل این مشکلات را حل کنیم و اجازه ندهیم کس جرات ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را پیدا کند.

اسمعیل‌زاده تاکید کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات روستاها، ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی روستایی است و شوراها می‌بایست برای توسعه و آبادانی منطقه بر جلب مشارکت‌های مردمی اهتمام داشته باشند چراکه اصلی‌ترین عامل توسعه هر منطقه مشروط به مشارکت مردم آن است.

وی با ذکر اینکه در هر منطقه‌ای مردم در طرح‌ها و پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند نه تنها مشکلی نداشتیم بلکه آن مناطق در مسیر رشد و توسعه نیز قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: با توجه به گستردگی حوزه‌های روستایی و عشایری و محدودیت منابع مالی دولت، لازم است تا در تمامی بخش‌ها من‌جمله عمرانی، خدماتی، بهشداتی و درمانی و … هزینه کنیم ولی محدودیت‌های منابع مالی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

بخشدار بخش مرکزی اهر؛ جلب مشارکت‌های مردمی، شناسایی موقعیت‌ها و زمینه‌های توسعه‌ای را از دیگر وظایف شوراهای اسلامی روستاها ذکر کرد، گفت: شهرستان اهر در بخش‌های کشاورزی، دام‌پروری، گردشگری، معادن و صنایع ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که با همت و تلاش بایستی آنها بالفعل کنیم و لازم است تا زمینه سرمایه‌گذاری را در این بخش‌ها به وجود آوریم.

انتهای پیام/