به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی شرکت مس سونگون آذربایجان(شمسا)، جلسه تولید شرکت مس سونگون آذربایجان با حضور دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، شهریار متوکل عضو هیئت‌مدیره و معاون توسعه شرکت مس، بهروز رحمتی معاون تولید، حسین تقدسی معاون مالی اقتصادی، بابک اشجع سرپرست شرکت مهندسی و توسعه صنایع مس ایران (متمم)، دکتر عباسزاده مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان و معاونان و مدیران شرکت مس سونگون با هدف بررسی عملکرد تولیدی این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون و همچنین میزان پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون در سالن کنفرانس مدیریت این مجموعه برگزار شد.

دکتر عباسزاده در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از تولید، توسعه و پیشرفت پروژه های مس سونگون ارائه داد و گفت:
توسعه، عدالت سرمایه گذاری و انضباط مالی خط قرمز ما و اهداف اولویت دار ما در این معدن عظیم است و تلاش شبانه روزی همکاران موجب تسطیح مسیر پرمشقت رشد و توسعه ی متوازن شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم از تلاشها و فعالیتهای اثر بخش مجموعه سونگون قدردانی کرد و گفت: مس سونگون در بحث توسعه به هر دلیل ممکن در سالیان گذشته خوب عمل نکرده و با توجه به پتانسیل منطقه باید دست در دست هم توسعه را جلو بیاندازیم و فعالیت های اخیر نشان می دهد که این مهم، شدنی است.

دکتر خرمی شاد تولید و توسعه را هدف اصلی و مأموریت مهمشان در ملی مس خواند و گفت: تفکیک این دو واحد اتفاق مبارکی در ملی مس هست و ما هم این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر موضوع تولید، اشتغال و اقتصاد هم گفت: امروزه وظیفه ی اصلی و مهم ما خدمت به مردم و تحقق منویات مقام معظم رهبری هست و از این جهت در کنار مردم شریف منطقه خواهیم بود.

خرمی شاد ادامه داد: علیرغم قطعی های مکرر برق در سونگون ، تولید به طرز محسوسی رشد داشته است و از این بابت از تمام دست اندرکاران قدردانی می کنیم و امیدواریم این روند مثبت ادامه دار باشد.

مدیرعامل ملی مس، اتحاد و همدلی را رمز موفقیت خواند و گفت: دست در دست هم، در کنار هم و با هم می توانیم از پس مشکلات برآییم و جایگاه صنعت عظیم و عزیز مس را بیش از پیش اعتلا بخشیم.

در ادامه دکتر خرمی شاد از مجموعه کارخانجات تولید کاتد مس سونگون که بتازگی افتتاح و به تولید مستمر کاتد رسیده است بازدید و بصورت نمادین یک صفحه کاتد هم به دستان ایشان کَنده شد.

رونمایی از دو محصول پرکاربرد در صنایع که برای اولین بار در کشور به دست اساتید مجرب دانشگاهِ صنعتی سهند آذربایجان ساخته شده و نظیر خارجی ندارد هم از اهم برنامه های سفر یکروزه مدیرعامل ملی مس به سونگون بود.