به گزارش خبرنگار اهرامروز، در این جلسه که با موضوع خانواده و آسیب‌های فضای مجازی برگزار شد حجت‌الاسلام موسوی بابیان آیاتی در زمینه خلقت اولیه‌ی انسان، نقش خانواده‌ها و والدین را در کاهش آسیب‌های فضای مجازی مهم دانست.

وی با اشاره به فرهنگ‌های مبتذل غرب و شرق افزود : تأثیرگذارترین نوع فرهنگ در کشور  ما فرهنگ دینی است لذا باید پایه‌ی زندگی انسان‌ها بر اساس پاکیزگی و ایمان و فطرت بنا شود.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کلیبر خاطرنشان کرد: اخلاق باید در خانه‌ها حاکم باشد. همه ما باید از طریق مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها  فرهنگ‌سازی کنیم تا آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان در کشور و در سطح خرد آن را در شهرستان که مخرب و بنیان‌کن است از بین برده و جامعه را به‌سوی جامعه الهی سوق دهیم.

در ادامه این جلسه رسول خدابخش فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کلیبر، بابیان تغییرات از خانواده گسترده به هسته‌ای باعث بروز خلأهایی ایجاد شده است، افزود : لازم است آسیب‌های اجتماعی از طریق انتقال مهارت رفع گردد.

فرماندار شهرستان کلیبر اضافه کرد: فضای مجازی اکثراً توسط قشر جوان استفاده می‌شود لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات و موانع ارتباط کلامی والدین با فرزندان در نهاد خانواده که مقدس‌ترین نهاد است مشخص  و پیش‌بینی و پیشگیری شود و این کار در گرو کم کردن فاصله بین والدین و فرزندان با آموزش‌هایی که به خانواده‌ها داده می‌شود میسر می‌شود.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، بابیان اینکه فضای مجازی سریع‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی ممکن در زمان حاضر است اما به‌روز نبودن والدین در این حوزه آسیب‌هایی را حادث‌شده است که این آسیب‌ها  نه‌تنها بعضاً خود والدین،  بلکه فرزندان آن‌ها را مورد آماج و هجمه قرارداده است لذا ضرورت دارد نهادهای فرهنگی با استفاده از تمامی توان خود در جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها گام بردارند. بارزترین مشکل فضای مجازی در حال حاضر در شهرستان در طلاق عاطفی زوجین، کاهش صمیمیت و ارتباط عاطفی در خانواده و پرخاشگری نوجوانان و جوانان خانواده و انزواطلبی و تصمیم‌گیری‌های غیرعقلانی نمود دارد.

انتهای پیام/