به گزارش اهرامروز به نقل از هریس پویا، محرم فرزانه رئیس کمیسیون با بیان این مطلب که نشست با مدیرکل ضروری به نظر می رسد به شورای فرهنگ عمومی اشاره کردو گفت: علت متوقف شدن جلسات این شورا برای ما معلوم نیست وما دوست نداریم که این شورا متوقف شود.

این عضو شورای اسلامی سپس به پیگیری های خود برای انعقاد خواهر خواندگی بستان آباد وهریس پرداخت واظهار داشت: قرار بود در این برنامه با اهمیت، فرزند استاد شهریار هم حضور یابد وسند جدیدی را برای اثبات اعتقاد ما مبنی بر زندگی آبا و اجدادی شهریار در خشگناب هریس ارائه  نماید . تمامی هماهنگی ها مسئولین فرهیخته بستان آباد به عمل آمده بود ولی کسانی که رشته ایی از تاریخ این دیار در دستشان نیست برایشان این رویداد قابل اهمیت گران آمد وهمگام نشدند. حال انتظار داریم این رویداد مهم توسط هرکس یا هر نهادی که تکلیف احساس می کند به انجام برسد.

عضو شورای اسلامی شهرستان هریس در ادامه به سیر همکاری با اداره ارشاد برای چاپ دیوان هجری پرداخت وافزود: کم وبیش مردم درجریان امر قرار گرفته اند که حداقل دراین سه سال چه بر سر من و زحماتم دراین خصوص آورده شد ولی دوست داریم یک بار دیگر شرح ماوقع را از زبان شما بشنویم.

ممی زاده رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در این جلسه گفت: خیلی ها با وظایف اداره ما آشنا نیستند. یک وظیفه ما سیاستگذاری و وظیفه دیگر ما حمایت است. درمورد نشست با مدیر کل اگر نامه ودرخواست شما به دست من برسد اقدام خواهم کرد. تعطیلی شورای فرهنگ عمومی از طرف ما نبوده است یک پاره مشکلاتی به وجود آمده که مربوط به سطح بالاست. درخصوص خواهر خواندگی بستان آباد – هریس این اتفاق باید طبق این سند آن سند اتفاق بیفتد . میراث فرهنگی و فرماندار به عنوان مجری عالی دولت باید پای کار باشند. ولی نظر شخصی من این است که این کارها با محوریت شهرداری باشد بهتراست. درمورد هجری باید بگویم که شورای قبلی حتی جواب نامه مارا هم نداد آن یکی هم آمدو گفت کمک به چاپ دیوان هجری توسط شورا خلاف قانون است .

خانم عشقی عضو کمیسیون اظهار داشت: در انجمن ادبی وقتی خبر جمع آوری اشعار هجری توسط فرزانه اعلام شد مقرر گردید آگهی در سطح شهر زده شود و درآن آگهی خواسته شود که هر کس هجری را می شناسد و اخبار واشعاری از او دارد بیاورد وکمک کند ولی این کار را انجام ندادند.

رحیم جعفریان رئیس شورای اسلامی شهر هریس با ذکر خاطراتی از شاعران بزرگ منطقه و خاطراتی از دکتر پدیده بیان داشت: دکتر پدیده وقتی بیت « فلک پرویزنی بافید تار وپودش از کینه/ قدر بنموده است او را پر از خاکستر است امشب» هجری را از زبان من شنید گفت هجری دراین بیت تمام ادبیات جهان را جمع کرده است. با این اوصاف شخصا از آقای فرزانه تقاضامندم به راه خود ادامه دهند وقول می دهم از هیچ مساعدتی حتی مالی کوتاه نیایم.

بصیری نائب رئیس شورای اسلامی شهر هریس نیز در این جلسه پیشنهاد داد: برای حمایت از مقبره واشعار هجری ؛ نسبت به افتتاح حسابی اقدام شود تا اهالی وفرهنگ دوستان کمک های مادی خود را به این حساب واریز نمایند.کریم مناف نژاد دیگر عضو کمیسیون نیز پیشنهاداتی ارائه کرد ودرآخر مهدی نامور خاطر نشان ساخت: درمورد هجری کلی گویی میشود وآنهایی که صدا بلند می کنند حتی قبر هجری را نمی دانند که درکجا قرار دارد. کارهایی که قبلا ” انجام گرفته باید پایه قرار گیرد . آنهایی که در فضای مجازی جوّ درست می کنند یا کارشان درست نیست ویا مغرضند. برخی می خواهند هجری را زنده کنند ولی به اوخیانت می کنند . بیایید در مورد شاعران گمنام شهرمان گامهای اساسی برداریم مثلا کلیپی تهیه کنیم نشریه ایی تهیه نماییم . انجمن ادبی ما قطبی شده است واز عظمت آن کاسته شده است انتظار از انجمن ادبی بی فایده می باشد.

مهدی نامور آنگاه پیشنهاد کرد: از آثاری که همشهریان چاپ میکنند طی مراسمی رونمایی شود خرید آثار آنها مدّ نظر قرار گیرد و حمایت از مرکز فروش مطبوعات وخدمتگزار فرهنگی آن مورد غفلت قرار نگیرد چرا که او فرهنگ مطالعه را زنده نگاه داشته است.

*درحاشیه چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی وگردشگری شورای اسلامی شهر هریس

چهارمین جلسه با حاشیه هایی همراه بود. از جمله به عدم همکاری طرفهای قضیه برای چاپ ویژه نامه انتقاد شد. از عدم فعال بودن گروه تلگرامی کمیسیون گلایه شد واز اعضا خواسته شد فعالانه دراین گروه باشند وحرفها و درد دلهای مردم را منعکس کنند. همچنین مقرر شد جلسه بعدی به این زودی برگزار شود ودرآن برای مناسب سازی شهر برای مسافران نوروزی تصمیماتی اتخاذ گردد وکمیته بندی کمیسیون به انجام برسد.

در حاشیه این جلسه رئیس کمیسیون با اشاره به رخدادهای روزهای اخیر گفت: جای تاسف دارد که برخی چاپلوسی می کنند بدون اینکه اطلاع از کم وکیف داشته باشند وبدانند که در این شهری که آنها حضور ندارند چه برسر مردم می آید شروع به تعریف وتمجید می کنند. این گونه افراد عمدتا” موقعیت خود را دوست دارند نه شهر وشهرستان را.

محرم فرزانه گفت: کسی که تا دیروز نمی دانست پاراگلایدر چیست وتلفظ آن را هم نمی دانست کوههای مارا از کجا خواهد شناخت؟ من از برخی دوستان می پرسم وقتی یک هریسی وعده ایی می دهد فورا” درپی اش تذکر وهشدار می آید چرا وعده های جذب هزاران نفری جوانان ؛ چمن مصنوعی ۵۰۰میلیون تومانی؛ افزایش ۴۵هزار نفری جمعیت شهرستان ؛ سرنوشت چسب هل در اراضی باروق واحداث شهرک ویلایی ؛ دانه های روغنی واز این دست با هشدار همراه نمی شود؟ این غفلت ها باعث عقب ماندگی ما هستند.چرا وقتی خواهر خواندگی هریس بستان آباد با مانع تراشی مواجه می شود کسی معترض نیست؟ چرا وقتی جلوی جلسه پربار وسود آور میلیاردی گرفته می شود صدایی درنمی آید؟ چرا وقتی سازماندهی ومهندسی شده برای تضعیف هریس صف آرایی می کنند ساکت می نشینند؟

وی با یاد آوری وعده نماینده اهروهریس درمجلس در شورای اسلامی پرسید؟ اصلا” این نماینده بفرمایند آن اتفاقات خوشی که در راه بودند وقولش را داده بودید درکجا گیر کرده اند؟

محرم فرزانه با مخاطب قرار دادن استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد:

دراین چند سال اتفاق خاصی در شهرستان نیفتاده اگر می گویند فلان تعداد معدن شناسایی شده است سابقه چندین ده ساله دارند وچیز تازه ایی نیستند.ما از استاندار می خواهیم به داد هریس برسد شخصیت هریسی ها را کوچک نکنند واز بالا نگاه نکنند. ما افراد قوی، دلسوز وعاشق خدمت نیاز داریم . این شهر وشهرستان به کسانی نیاز دارد که اگر کار بلد هم نباشند جلوی افراد کاربلد را نگیرند . اعتبارات دولتی را به دلخواه خود تقسیم نکنند.

انتهای پیام/